Toyota Highlander s interním označením XU70 je čtvrtá generace takto pojmenovaného velkého SUV japonské značky, vyráběného od roku 2019. Model Highlander byl odjakživa primárně určený pro Severní Ameriku, byť se prodával také třeba v Japonsku. V roce 2020 ale značka oznámila, že Highlander čtvrté generace dorazí také do Evropy, a to v roce 2021.
Highlander XU70 je 4.950 mm dlouhým SUV, díky čemuž o významných 90 mm překonává offroad Land Cruiser. V době premiéry se tak stává největší Toyotou pro evropské trhy. Oproti Land Cruiseru chce hrát roli především rodinného automobilu, z toho důvodu na českém trhu je nabízen výhradně se třemi řadami sedadel.
Technický základ poskytla modulární platforma TNGA, v tomto případě konkrétně verze GA-K určená pro velké vozy. Architekturu tudíž vůz sdílí se sedanem Camry (XV70).
Do evropského prodeje Highlander čtvrté generace vstoupil výhradně jako hybrid, a to kvůli snížení flotilových emisí značky. Konkrétně v útrobách tohoto SUV pracuje 2,5litrový benzinový čtyřválec kombinovaný s dvěma elektromotory. Poháněná jsou všechna kola, a to prostřednictvím planetové převodovky eCVT.
Pro modelový rok 2023 došlo k modernizaci, která byla hlavně stylistického ztvárnění. Výrazný styl dále zdůraznil nově nabízený metalický lak „zelený cypřiš“ nebo 20″ kola. Uvnitř se pak stal hlavní novinkou nový multimediální systém Toyota Smart Connect s 12,3″ dotykovou obrazovkou a navigací na cloudu.
Toyota Highlander (XU70) se pro Evropu vyrábí v závodě Princeton, v americké Indianě.
Toyota Highlander: Základní technická data
- Délka x šířka x výška x rozvor: 4950 x 1930 x 1730 x 2850 mm
- Objem zavazadlového prostoru: 241/658 litrů (5 míst/7míst)
- Výroba: 2019- (Princeton, USA)
Plusy
-Prostorný interiér
-Vzhledem k rozměrům slušná spotřeba
-Sladění hybridního pohonu
-Pohodlný podvozek
-Hezky zpracovaný interiér
-Bohatá výbava
Minusy
-Rány od kol
-Zastaralý infotainment
-Vyšší pořizovací cena
-Na českých silnicích už moc velké
Více na: https://www.auto.cz/toyota-highlander-2-5-hybrid-i-awd-takhle-jsem-si-ji-predstavoval-138648
Toyota Highlander patří léta mezi nejžádanější rodinná SUV v USA, do Evropy však tento sedmimístný model dorazil až v roce 2021, ve formě čtvrté generace. A Evropany má rozhodně čím zaujmout. Hned na první dojem je to vzhled, robustní a majestátní, nejen díky takřka pětimetrové délce a 1,73metrové výšce, ale také díky vyceněné masce chladiče. Hezký je také interiér, s přehledným ovládáním díky zachování klasických tlačítek a rozměrné obrazovce infotainmentu, na níž je možné zobrazovat vedle navigace na jednou také další údaje. Pravdou ale je, že některé materiály a jejich zpracování odpovídají americkému původu. Naštěstí však nejsou tolik na očích. Vzhledem k velikosti je uvnitř habaděj místa, třetí řada sedadel tak už není taková nouzovka jako třeba v Kodiaqu, byť nadále je primárně určena pro dětské cestující. Plusem je pak fakt, že se do druhé řady vejdou vedle sebe tři autosedačky. Highlander v Evropě vstoupil do prodeje výhradně ve formě hybridu, s 2?5litrovým čtyřválcem pod kapotou. Díky tomu nabízí přijatelnou spotřebu ve městě, kde se pohybuje kolem šestilitrové hranice. Na dálnici už se ale velikost auta projeví a rázem si řekne klidně o 10 l/100 km. Sladění ústrojí je ale hladké, motory jemně spolupracují, spalovací motor díky bedlivému odhlučnění není tolik slyšet jako u jiných hybridů Toyoty, byť se mnohdy při akceleraci též dostane do vysokých otáček. Dynamicky je to ale spíš průměr, něž nějaký sprinter. To mně ale spíše vadil hluk od podvozku, rány od náprav na větších nerovnostech. Jinak ale Highlander jezdí solidně, rozhodit se kupodivu nenechá ani na zatáčkovité trati. Na českých silnicích ale musíte počítat s jeho rozměry, šířka 1,93 metru už znamená, že se na leckteré silničce pořádně zapotíte. Celkově se ale Higlander povedl, a tak pokud hledáte velké SUV pro sedm, neměl by ve vašem výběru chybět. Není ale z nejlevnějších.