Alfa Romeo opět pracuje na své budoucnosti, přičemž rok 2023 bude další krok v opětovné expanzi značky. Italský výrobce má pro příští rok množství plánů, přičemž ten nejzajímavější se týká návratu do segmentu sportovních automobilů.
„Uvidíte něco v oblasti sportovnosti v první polovině roku 2023,“ uvedl šéf automobilky Alfa Romeo Jean-Philippe Imparato v rozhovoru s novináři v červenci 2022. Konkrétnější však nebyl, v tuto chvíli tak nevíme, zda půjde o sériový automobil, nebo třeba jen jeho vizi prostřednictvím konceptu.
Známá zatím není ani koncepce. Imparato přiznává, že se aktuálně teprve řeší, zda půjde o vůz se spalovacím motorem nebo elektromobil. I to nahrává tomu, že půjde spíše jen o studii – v případě sériového auta by tak blízko před odhalením koncepce auta byla již dávno známá. Ostatně v minulosti se mluvilo o tom, že Alfa Romeo nabídne sportovní model až někdy ve vzdálenější budoucnosti.
Nejčastěji se přitom spekuluje o tom, že by sportovní novinka Alfy Romeo mohla využít základ v Maserati MC20. Superauto trojzubce totiž nabídne výběr mezi šestiválcovou a elektrickou verzí. Design by pak mohl odkazovat na slavné T33 Stradale, což nepřímo potvrdil i sám Imparato s tím, že v historii značky jsou i další ikonické nápady k použití.
Novinky pro Stelvio a Giulii
Rok 2023 bude ale také ve znamení modernizace stávajících modelů. Faceliftu se dočkají jak sedan Giulia, tak odvozené SUV Stelvio. Jejich inovované verze se oficiálně představily už v říjnu 2022.
Oba modely se podle očekávají dočkaly světlometů „3+3“ s novou adaptivní full-LED matrixovou technikou. Nové světlomety navazují na Tonale a zároveň připomínají jeden ze slavných prvků značky, který se představil na ikonickém modelu Alfa Romeo SZ Zagato a konceptu Alfa Romeo Proteo. Modernizací prošla také zadní LED koncová světla, která jsou nyní dokonalou kombinaci stylu a důmyslných technologií. Modernizovaná Giulia má koncová světla s průhlednou povrchovou úpravou, zatímco u modelu Stelvio jsou světla v kouřovém provedení s leskle černou úpravou.
Nejvýznamnější novinkou uvnitř obou modernizovaných modelů je přístrojový panel s historickým „teleskopickým“ designem. Ten zahrnuje nový, zcela digitální 12,3“ TFT displej, na kterém lze zobrazovat informace o vozidle a parametry související s autonomním řízením.
Často se spekuluje také o příchodu mild-hybridních verzí, čímž by Alfa Romeo pokračovala v elektrifikaci nabídky. Změny v nabídce motorů nicméně automobilka zatím oficiálně neoznámila.
Naopak malého SUV Alfa Romeo Brennero se nakonec v roce 2023 nedočkáme. Šéf automobilky potvrdil, že připravovaný nepřímý nástupce modelu MiTo dorazí až v roce 2024. A hlavně neponese označení Brennero. Výrobce prý uvažuje nad jiným jménem, které má respektovat historii značky. Že by to byla třeba Alfetta nebo Alfasud?
Dlouhodobější budoucnost Alfy Romeo pak má být ve znamení velkého modelu chystaného pro rok 2027. Jeho zajímavostí bude vývoj v Severní Americe. Výroba však bude probíhat v Evropě, jak potvrdil Imparato. Nejpravděpodobnější přitom je, že Alfa pro rok 2027 bude nějaký velký crossover. Bude elektřinou poháněný, v rámci plánů na plnou elektrifikaci nabídky značky.
(vydáno 30. července 2022 13:32, aktualizováno 28. října 2022 20:52)