KatalogC5Citroën

Citroën C5 X (2021-)

Citroën C5 X je model střední třídy představený francouzskou automobilkou v roce 2021 jako náhrada dřívější C5, ukončené na evropských trzích v roce 2017. Automobil chce kombinovat prvky tří světů, robustnost SUV, eleganci sedanů a praktičnost kombíků. Na trh vstoupil jako novinka v nabídce doplňující typické SUV C5 Aircross. V Evropě se začal prodávat na konci roku 2021.

Design poprvé naznačil koncept CXperience z roku 2016, na jehož tvary navazuje silueta C5 X. Přední partie s motivem světlometů ve tvaru tzv. motýlích křídel však navazují na soudobý hatchback C4. Střešní spoiler pak chce vůz opticky prodloužit, dynamice má pomáhat i dlouhá kapota nebo delší zadní převis karoserie než ten přední. Oplastované odběhy se zase inspirovaly světem SUV. Vzdušnosti kabiny má pak pomáhat bohaté prosklení. Zajímavostí přitom je, že 4.805 mm dlouhé auto generální ředitel Citroënu Vincent Cobée navzdory koncepci nenazývá crossoverem, ale dalším vývojovým stádiem sedanu. Za návrhem mimochodem stojí tým šéfdesignéra Citroënu Pierra Leclercqa.

Interiér je minimalistický a nekomplikovaný. Klíčovým motivem je 12″ obrazovka nového multimediálního systému My Citroën Drive Plus a digitální přístrojový štít před řidičem. Automobilka pak slibuje vysokou úroveň pohodlí, díky specifickým komfortním sedačkám nebo díky bohatém vnitřnímu prostoru. Místo vzadu má být dokonce jedno z největších v rámci segmentu.

Jen benziny

Nabídka motorů v době uvedení čítala pouze s dva benzinové motory a jeden plug-in hybrid. Konkrétně šlo o benzinový tříválec 1.2 PureTech (96 kW) a čtyřválec 1.6 PureTech (133 kW), oba v kombinaci s osmistupňovým automatem. Plug-in hybrid s kombinovaným výkonem 165 kW kombinuje benzinový čtyřválec 1.6 PureTech (133 kW), přední elektromotor s 81 kW a baterie s kapacitou 12,4 kWh pro dojezd 55 km v čistě elektrickém režimu. Vylepšený akumulátor uvedený na konci roku 2022 zvýšil elektrický dojezd na 63 km. Turbodiesely nabídnuty vůbec nebyly.

Citroën C5 X chce rovněž nabídnout moderní techniku. Nechybí proto infotainment s možností aktualizace vzduchem, head-up displej promítající informace přímo na čelní sklo nebo nový aktivní podvozek Citroën Advanced Comfort. Ten nově kombinuje progresivní hydraulické dorazy s aktivním odpružením.

O výrobu se stará závod v čínském Čcheng-tu, odkud se C5 X dováží i do Evropy. Vedení to vysvětluje logistikou, v Číně je totiž zájem o vozy segmentu D třikrát vyšší než v Evropě. Jméno odkazuje nejen na předcházející C5, ale také na historické modely značky XM nebo CX.

Citroën C5 X: Základní technická data

  • Rozměry – Délka x šířka x výška x rozvor: 4805 x 1865 x 1485 x 2785 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 545 litrů
  • Výroba: 2021- (Čcheng-tu, Čína)

2 komentáře: „Citroën C5 X (2021-)

  • Citroën C5 X Shine Pack Plug-in Hybrid 225
    Citroën C5 X je jedním z nejlepších aut střední třídy, jaké jsem v životě řídil. Bez nadsázky je to tak. Citroën C5 X patří mezi to nejlepší, co jste si za posledních 20 let mohli ve střední třídě koupit. Skvěle a hlavně jedinečně vypadá, je prostorný a praktický, dobře zpracovaný, poměrně úsporný a neskutečně komfortní. K úplné dokonalosti mu chybí málo. Stačila by trochu bohatší výbava. O zákazníky se bohužel obírá absencí naftového motoru a pohonu všech kol.
    Více na: https://www.wikicars.cz/test-citroen-c5-x-shine-pack-plug-in-hybrid-225-rolls-royce-pro-chude/

    Reagovat
  • Citroën C5 X je radost řídit. Má pohodlný podvozek, je prostorné i na zadních sedadlech, kde je dostatek místa na nohy. Uvnitř působí luxusně, zvenku nadčasově. Parkovací kamery mají super rozlišení za světla i za tmy. Je tiché na dálnici, sedačky jsou velmi pohodlné. Rovněž oceňuji, že se rychle v zimě uvnitř vyhřeje. Tlačítko na masáž bych uvítala po ruce, nikoliv hledat přes displej systému. Na brzdu je třeba si zvyknout, oproti jiným autům zabírá v jiné poloze. Doporučuji všemi deseti!

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *