KatalogFord

Ford Transit Courier (2023-)

Ford Transit Courier je nejmenší dodávka této americké značky dostupná na evropských trzích. V roce 2023 debutovala na tehdejším veletrhu užitkových vozidel v britském Birminghamu jeho druhá generace, a to nejprve ve formě elektromobilu E-Transit Courier. Ten měl vstoupit na trh jako první, následovat měly i verze s konvenčním pohonem, s benzinovým a naftovým motorem pod kapotou. Odvozena od něj byla i osobní verze Ford Tourneo Courier.

Výrazný design i kabina

Design auta je výrazný, inspirovaný americkým původem výrobce. Díky němu mají vyniknout i firmy, jež ho budou užívat.

Kabina je zase prostorná a praktická. Zajímavostí je hranatý volant, který řidiči poskytuje větší prostor pro nohy a lepší výhled. Doplňuje jej řadicí páka na sloupku volantu, startování tlačítkem a elektronická ruční brzda, která poskytuje větší variabilitu úložných prostor v interiéru.

Přístrojová deska „digiboard“ obsahuje 12palcový digitální přístrojový štít a 12palcovou centrální dotykovou obrazovku s nejnovějším systémem Ford SYNC 4. Za příplatek je tu pak sada Office Pack zahrnující skládací rovnou pracovní plochu a osvětlení, které v kabině usnadní a zpříjemní používání notebooku, vyplňování dokumentů nebo chvilku odpočinku.

Nová konstrukce E-Transitu Courier přináší zvýšenou užitnou kapacitu ve všech rozměrech. Šířka mezi zadními podběhy je 1.220 mm, což dodávce poprvé umožňuje převážet dvě europalety. Celkový objem nákladového prostoru je nyní 2,9 m3, což je o 25 % více než u odcházejícího modelu. Tento objem lze dále zvětšit pomocí nové funkce průvlakové nákladové přepážky, která zákazníkům umožňuje převážet předměty, jako jsou prkna nebo trubky o délce až 2.600 mm. Maximální užitečné zatížení plně elektrického modelu je 700 kg, přičemž maximální tažná kapacita činí 750 kg.

Elektrický E-Transit Courier

Detaily o novince budou teprve zveřejněny, Ford však již přiznal, že E-Transit Courier využije elektromotor s výkonem 100 kW. Umožní také jízdu s jediným pedálem, funkci známou i z jiných elektroaut.

Pro podporu veřejného nabíjení nabízí vozidlo možnost rychlého DC nabíjení o výkonu až 100 kW. Ford očekává, že systém zvládne přidat 87 km dojezdu za 10 minut a nabití z 10-80 % proběhne za méně než 35 minut. Domácí nabíjení střídavým proudem o výkonu 11 kW auto nabije za 5,7 hodiny.

Ze spalovacích motorů jsou pak potvrzeny benzinový tříválec 1.0 EcoBoost ve verzích se 74 kW a 92 kW, stejně jako turbodiesel 1.5 EcoBlue se 74 kW. V závislosti na verzi bude k dispozici šestistupňový manuál nebo sedmistupňový dvouspojkový automat.

O výrobu se postará závod v rumunské Craiově, kam se produkce přesune z turecké továrny Kocaeli. Tam se bude vyrábět také osobní derivát Tourneo Courier, jehož příchod byl potvrzen až krátce po debutu Transitu Courier. Stejně tak se očekává derivát se znaky VW, projekt městského vanu je totiž součást aliance Fordu a Volkswagenu.

Množství novinek

Model E-Transit Courier byl součástí investic Fordu v hodnotě přesahující 50 miliard dolarů a dalším krokem v elektrifikaci rodiny užitkových vozidel Transit. Připojil se tak k větším modelům E-Transit a E-Transit Custom.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *