Mercedes-Benz GLC s interním označením X254 je druhá generace takto pojmenovaného středně velkého SUV. Na trh vstoupil v roce 2022, kdy nahradil první generaci, jež na trh vstupovala jako náhrada za někdejší model GLK. V rámci mezigenerační proměny došlo k několika změnám, v souvislosti s aktuálními trendy na trhu. V roce 2023 dorazila odvozená karosářská verze GLC kupé (interně C254).
Nové GLC vyrostlo
Automobil se světu oficiálně představil v létě 2022 ve formě SUV, v roce 2023 bude následovat odvozené GLC kupé, které už nabídl předchůdce. Odliší se nejen sportovnějším střihem karoserie, ale také sportovnějším naladěním. Nový Mercedes-Benz GLC značně vyrostl. S délkou 4.716 mm je o nějakých 60 mm delší než předchůdce. Rozvor se pak natáhl o 15 mm na 2.888 mm. To má zvětšit vnitřní prostor, který nikdy nebyl výsadou GLC první generace. Prostoru pro kolena tak na zadních sedadlech má být konečně více, zvětšil se také zavazadelník, na 620 litrů.
Základem se stala platforma MRA pro vozy s motorem vpředu podélně a pohonem zadních kol, kterou GLC druhé generace sdílí například s obdobně velkou řadou C. Právě C-Klasse se podobá celkový design, byť silueta se inspirovala u předchůdce. Zlepšila se však aerodynamika, v závislosti na verzi součinitel aerodynamického odporu činí 0,29. To platí také pro GLC kupé, u něhož Mercedes zmiňuje použití speciálně tvarovaných zrcátek nebo zakrytované
Také interiér navazuje na soudobou třídu C, co se týče své koncepce. Nechybí proto vertikálně orientovaný displej multimediálního systému MBUX druhé generace, doplněný o digitální přístrojový štít.
Samozřejmostí je ta nejmodernější technika. Infotainment bude možné aktualizovat z domova. Nechybí ani rozšířená realita navigace, head-up displej promítající informace přímo na čelní sklo nebo hlasové ovládání. Podvozek pak za příplatek využívá vzduchové odpružení nebo natáčení zadních kol.
Tři plug-in hybridy
Na soudobou třídu C generace W206 navazuje také nabídka motorů. Standardem jsou mild-hybridní čtyřválce. Z benzinových dvoulitrů tu v době premiéry byly GLC 200 4Matic (150 kW) a GLC 300 4Matic (190 kW). Dvoulitrové turbodiesely zastoupily GLC 220 d 4Matic se 145 kW.
Z plug-in hybridů tu pak byly GLC 300 e 4Matic s kombinovaným výkonem 230 kW, GLC 400 e 4Matic s 280 kW a naftové GLC 300 de 4Matic s 245 kW. Trio plug-in hybridů se přitom spoléhá na synchronní elektromotor s permanentními magnety o výkonu 100 kW. Vysokonapěťová sada akumulátorů je pak z vlastního vývoje Mercedes-Benzu a má celkovou kapacitu 31,2 kWh. Nabití vybité sady akumulátorů lze s volitelně dodávanou 60kW nabíječkou pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem realizovat během 30 minut. První dva na trh vstoupily na konci roku 2022, uvedení naftového plug-in hybridu bylo plánováno na jaro 2023.
Od Mercedesu třídy GLC první generace je odvozen také čistě elektrický model EQC. S ním automobilka počítá i nadále, do budoucna však využije zcela jiný technický základ než GLC. Nepoužije totiž už upravenou platformu z auta se spalovacím motorem, ale nově vyvinutou architekturu vyhrazenou modelům s elektrickým pohonem. Na nový Mercedes-Benz EQC si ale ještě nějakou dobu počkáme, dorazí někdy okolo roku 2025.
Mercedes-Benz GLC (X254): Základní technická data
- Rozměry: Délka x šířka x výška x rozvor: 4716 x 1890 x 1640 x 2888 mm
- Objem zavazadlového prostoru: 620 litrů (GLC), 545 litrů (GLC kupé)
- Výroba: 2022- (Sindelfingen, Brémy; Německo)