Nejlevnější nová auta v červenci 2024: Do 300.000 Kč se vejde už jen jedno, zatím!

Hyundai i10 2023

Zájemci vybírají auta různým způsobem, někdo hledí na povedený design, jiný hledá objemný kufr, další zase žádá co nejlepší jízdní vlastnosti. Část zákazníků ale hledí také na co nejnižší cenu. Zatímco design je ryze subjektivní záležitost a jízdní vlastnosti se také hůře měří, cena je objektivním parametrem. Proto jsme opět prohledali české ceníky a hledali ty nejdostupnější auta v České republice. Která jsou v létě 2024 ta nejlevnější nová auta na trhu?

Seznam nejlevnějších automobilů na českém trhu jsme vytvářeli na základě aktuálních ceníků, dostupných na oficiálních stránkách jednotlivých značek. Neříkáme tak, že se nemůže najít i nějaký další levný model, než je v našem přehledu, v takovém případě ale může jít jen o nějakou dočasnou akci, případně zvýhodnění se značkovým financováním.

Nejlevnější auta na českém trhu (květen 2024):

ModelMotorPřevodovkaVýbavaZákladní cena (Kč)
Hyundai i101.0i (49 kW)5MStart279.990
Mitsubishi Space Star1.2 MIVEC (52 kW)5MInform309.760
Dacia Sandero1.0 SCe (49 kW)5MEssential319.900
Kia Picanto1.0 DPI (46 kW)5MActive319.980
Fiat Panda1.0 FireFly MHEV (51 kW)6MPanda329.900
Fiat 5001.0 FireFly MHEV (51 kW)6M500339.900
Hyundai i201.2i (62 kW)5MStart339.990
Toyota Aygo X1.0 VVT-i (53 kW)5MActive360.000
Citroën C31.2 PureTech (74 kW)6MYou360.000
*Ceny platné k 17. červenci 2024

Zájemci o levné auto by však mělo varovat, že se očekává zvýšení cen. Souvisí to s příchodem modernizovaných i nových generací vybraných modelů. Při výběru by tak neměli otálet, konkrétně třeba modely Hyundai v novém modelovém roce zdraží.

I kvůli tomu je dnes nabídka aut, která se vejdou pod hranici 300.000 korun, mnohem užší než kdysi. Do 300.000 korun už se nevejde ani nová Toyota Aygo X. Její první ceníková cena dnes díky cenovému zvýhodnění činí 360.000 Kč. V rámci faceliftu se přes 300.000 korun přehoupla i Kia Picanto.

V posledních měsících se však drží Dacia Sandero, která přijde minimálně na 319.900 korun. Sandero tak zůstává nejlevnější malé auto na českém trhu. Jiný nový městský hatchback levněji neseženete. Do 300.000 Kč se tak v létě 2024 vejdou už jen miniauta.

Do hranice 300.000 korun se pak už nevejde ani nový Citroën C3 nebo nová Dacia Duster. Jaký rozdíl proti říjnu 2021, kdy v tehdejším žebříčku nejdostupnějších aut do 300.000 korun tyto modely nechyběly.

Hranici 300.000 korun už dříve překonal třeba Fiat Panda, který však nedávno lehce zlevnil na 329.900 korun. Jde mimochodem o nejlevnější nový mild-hybrid v Česku. Jen o 10.000 korun je přitom dražší jeho prémiovější sourozenec Fiat 500, který vyprodává skladové zásoby.

Nejlevnější auto na českém trhu v posledních měsících stabilně drží Hyundai i10. Po příchodu modernizované verze se jeho první cena dlouhodobě drží na 279.990 Kč. Jde tak dnes o jediné nové auto na trhu, které pořídíte pod 300.000 korun. Nebude to však dlouho, nový modelový rok první cenu přehoupne přes magickou hranici na 309.900 Kč. Podobná situace je u konkurenčního Mitsubishi Space Star, které už nedávno lehce zdražilo na 309.760 korun.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *