Renault 4 E-Tech se poodhaluje. Na trh se vrátí v roce 2025 jako lákavé SUV

Renault 4 E-Tech electric teaser 2024

Renault se v rámci nové strategie hodlá mimo jiné zaměřit na elektromobily. Do roku 2025 hodlá představit hned 14 nových modelů, z nichž polovina budou elektřinou poháněné automobily. Jedním z nich bude i novodobá reinkarnace slavného modelu Renault 4. Jeho koncept se představil na podzim 2022, na pařížském autosalonu. Ten se jmenuje Renault 4Ever Trophy, což naznačilo i jméno pro sériové provedení, které bude debutovat o dva roky později na témže místě. Vedle SUV Renault 4 E-Tech tu má být i odvozené užitkové provedení nazývané Renault 4 E-Tech Fourgonnette.

Aktuální šéf Renaultu Luca de Meo již dříve přiznal, že chce využít historického odkazu značky, přičemž oživení se po již dříve odhaleném Renaultu 5 má stát právě neméně slavný Renault 4. Zatímco však novodobá pětka je malým hatchbackem s elektrickým pohonem jako náhrada za dnešní Zoe, novodobá čtyřka se stane elektřinou poháněným městským SUV. Sama automobilka jej popisuje jako alternativu ke Capturu. Na trh dorazí v roce 2025, tedy rok po pětce. Pár měsíců poté má následovat i užitkové provedení Fourgonnette. Jeho příď bude shodná s SUV, zadní partie obou aut se ale zcela odliší.

Nový Renault 4 E-Tech si uchová kompaktní rozměry konceptu. Půjde tak jen o 4.140 mm dlouhé auto. Koncept 4Ever Trophy je zároveň auto široké 1.950 mm, vysoké 1.900 mm, s rozvorem 2.570 mm. Zhruba takové míry bude mít i sériové provedení.

Novodobá čtyřka shodného technického základu jako Renault 5, v podobě nové alianční platformy AmpR Small (dříve nazývané CMF-BEV) vyvinuté speciálně pro potřeby elektromobilů malých segmentů. Odvozena je od CMF-B pro vozy s konvenčním pohonem s tím, že toto sdílení techniky má zlevnit vývoj této architektury a tím snížit cenu aut na ní postavených. To by mohlo znamenat cenovku okolo 20.000 eur, v přepočtu tedy asi půl milionu korun.

Co se týče techniky, hovoří se o novém elektromotoru s interním označením e-PT 100. Ten má nabídnout dva výkonové deriváty s 92 kW a 110 kW. Baterie od firmy Envision mají mít kapacitu 42 či 52 kWh dle verze.

Stylovka ve stylu originálu

Design auta se přímo inspiruje původním Renaultem 4, jak poprvé naznačil koncept prezentovaný v roce 2022. Z něj bude přímo vycházet i sériová verze, jak potvrdily první zveřejněné upoutávky. Automobilka zdůrazňuje, že novinka bude kombinovat eleganci s všestranností.

Specialitou bude horizontální mřížka ohraničená souvislým, přesně definovaným světelným obrysem, v němž jsou umístěny hlavní LED světlomety. Zdobí ji osvětlené logo výrobce, které 4 E-Tech dostane jako vůbec první sériový Renault. Víko kufru pak místo tradičního nápisu Renault ozdobí jen číslovka čtyři ve stylovém fontu. Mezi prvky odkazující na originál bude mimo jiné patřit lichoběžníkové boční okno umístěné přesně nad zadním kolem nebo možnost látkového střešního okna,

Připravovaný automobil se bude vyrábět v závodě Maubeuge, dnes orientovaném na produkci modelu Kangoo a jeho derivátů od Mercedesu (Citan) a Nissanu (Townstar). Nejprve se na konci 2024 má začít vyrábět osobní provedení, o pár měsíců později má následovat užitková verze. Ta má být o něco menší než dnešní Kangoo. K premiéře dojde na pařížském autosalonu 2024. Samotný prodej následně odstartuje v roce 2025.

Původní Renault 4 se světu představil v roce 1961, kdy v reakci na Citroën 2CV debutoval jako dostupný automobil pro masy, který měl pomoci motorizovat nejen domovskou Francii. Ve výrobě nakonec vydržel až do roku 1994, za tu dobu měl na svém kontě přes osm milionů vyrobených exemplářů.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *