Novinky

Renault Mégane E-Tech Electric se blíží. Tohle jsou jeho první snímky

Renault chce do budoucna významně elektrifikovat svoji modelovou paletu. Do roku 2025 hodlá uvést 14 modelů, z nichž sedm bude mít čistě elektrický pohon. Jedním z těchto modelů bude i Renault Mégane E-Tech Electric, který se světu oficiálně představí ještě letos.

Automobilka proto již začala postupně odhalovat podobu tohoto modelu, který rozšíří modelovou řadu Mégane. Půjde o kompaktní crossover, který rovněž souvisí s plánem na rozšíření nabídky Renaultu v segmentech C a D, v nichž dnes není tak silně zastoupen. Alespoň dle mínění dnešního generálního ředitele automobilky Lucy de Mea.

Design novinky bude vycházet z loni představeného konceptu Mégane eVision, kterým automobilka poprvé avizovala příchod kompaktního crossoveru s elektrickým pohonem. Ostatně už tehdy výrobce mluvil o tom, že design je z 95 % hotový. Potvrzuje to první upoutávka ukazující záď automobilu, která je prakticky shodná s tou z konceptu Mégane eVision. Koncová světla tudíž budou rozšířená ke středu zádě. Rozdílem každopádně bude nové logo Renaultu, které automobilka začíná užívat. Vnitřek by pak měl užít dnes tak módní koncepci opticky propojených displejů, toho od digitálního přístrojového štítu a toho od infotainmentu.

Kompaktní, ale prostorný

Právě z Mégane eVision by mohly vycházet i rozměry novinky, byť to není potvrzeno. Loňský koncept byl každopádně dlouhý jen 4,21 metru, což je méně než obvyklý průměr segmentu. Byl pak 1,8 metru široký a 1,5 metru vysoký, rozvor náprav činil 2,7 metru. I přes kompaktní rozměry však auto bude chtít nabídnout velkorysý vnitřní prostor, čemuž pomůže právě elektrický pohon.

Základem by pak měla být elektrická platforma CMF-EV vyvinutá aliancí Renault-Nissan-Mitsubishi pro potřeby elektromobilů. Sdílet ji bude třeba s Nissanem Ariya. Pohonné ústrojí je zatím ve hvězdách, koncept Mégane e-Vision však sliboval výkon 160 kW a točivý moment 300 Nm, což minimálně naznačuje, co čekat od sériového auta. Dojezd by se pak v závislosti na nabízených bateriích mohl pohybovat až kolem 450 kilometrů podle metodiky WLTP.

Renault Mégane E-Tech Electric se začne prodávat během roku 2022, představen by ale měl být ještě letos. Vyrábět se bude ve francouzské továrně Douai, přičemž půjde o doplněk stávající řady Mégane, která zatím nadále budou pokračovat v současné podobě.

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *