Škoda Karoq pro rok 2022 se ukáže již brzy. Moc se nezmění

Škoda Karoq se prodává od roku 2017, a tak je letos nejvyšší čas na modernizaci. Letos se měla skutečně začít prodávat, plány výrobce se ale pozdržely, kvůli pandemii koronaviru a aktuálnímu nedostatku výrobních komponentů. Modernizovaný Karoq se tak podle všeho začne prodávat až během roku 2022. Představí se ale ještě letos, Škoda potvrdila, že se modernizovaný Karoq oficiálně představí 30. listopadu 2021.

Bližší informace o novince ale zatím neznáme, a tak můžeme jen odhadovat na základě dřívějších interních zpráv nebo špionážních fotografií testovaných prototypů. Ze snímků prototypů vyplývá, že se Karoq nijak zásadně nezmění, očekávají se vlastně jen decentně upravené světlomety i koncová světla. Ta by mohla být nižší než dnes, přední světla by se pak mohla inspirovat tvarem z letos inovovaného Kodiaqu. To následně potvrdila zveřejněná designérská skica modelu Karoq pro rok 2022.

Výraznější změny se nečekají ani uvnitř. Dvouramenný volant z aktuální Octavie Karoq již dostal, a tak největší změnou budou upravené materiály nebo dekory. Pravděpodobné je ale také nasazení nových multimediálních systémů s větší dotykovou obrazovkou. Nabízí se také konec analogových budíků a jejich kompletní nahrazení digitálním přístrojovým štítem.

Vrátí se Karoq s 2.0 TSI?

Ani motorová paleta se zásadně nezmění. Očekává se návrat 2.0 TSI s výkonem 140 kW, možností je také příchod čtyřválce 1.5 TSI ve verzi s 96 kW, známé z Octavie. Naopak plug-in hybrid kvůli ceně nedorazí, stejně tak se pro Karoq nepočítá s variantou na CNG. VW Group, jehož je Škoda Auto součástí, vývoj takových derivátů ukončil.

Škoda Karoq se světu oficiálně představila v roce 2017. Tehdy nepřímo nahradila SUV Yeti. Vedle nového jména však kompletně změnila svůj design a také vyrostla, aby vytvořila dostatečný prostor pro později uvedené městské SUV Kamiq. Na změny přitom zákazníci podle všeho slyšeli. Karoq má dnes na svém kontě 500.000 kusů postavených kusů, za rok 2020 pak byl druhým nejprodávanějším modelem mladoboleslavské značky, za Octavií.

(vydáno 8. listopadu 2021 14:29, naposledy aktualizováno 22. listopadu 10:20)

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *