Subaru Outback je na českém trhu dlouhodobě oblíbeným modelem, však jde o nejprodávanější Subaru v Česku, což dokazuje, že českým zákazníkům zvýšené terénní kombi vyhovuje. Zájem se však musí udržovat, a tak Subaru své vozy pravidelně aktualizuje. Outback se tak pro modelový rok 2024 dočkal speciální edice Geyser. Jaká jsou její specifika a jak jezdí? Na to odpoví recenze na základě týdenního testování.
Obsah recenze
Design: Ve znamení modré
Geyser je primárně stylová edice, která svým ztvárněním reaguje na zájem zákazníků. Ti totiž žádali kombinaci interiéru s koženým čalouněním a pevné střešní ližiny s vyšší nosností (100 kg při jízdě), což Outback dosud neuměl nabídnout. Zároveň je vše zabaleno do nezvyklé modré karoserie v odstínu nazvaném, kombinované s černými doplňky, jako jsou kryty vnějších zpětných zrcátek nebo emblémy na zádi. Jde přitom o specialitu, která na český trh zamířila v pouhých 44 kusech.
Zákazníci tak dostanou zajímavý kousek, který jen tak nepotkají. Modrá Geyser měnící se dle aktuálního světla je vyhrazená této edici a přestože mně osobně by se líbila spíše na menších modelech (třeba Crosstreku), své zájemce si určitě najde.
Interiér: Bohatý prostor
Vnitřek je hlavně o zmíněném koženém čalounění, celkově řečeno je to tak dobře známý Outback. Úroveň materiálů i jejich zpracování je příkladné, v tomto směru autu není co vytknout. Nechybí ani moderní prvek v podobě rozměrného, vertikálně orientovaného displeje infotainmentu s úhlopříčkou 11,6”. Multimediální systém je přehledný a intuitivně ovladatelný. Obrazovka je hezky po ruce, díky velkým ikonám se snadno ovládá i za jízdy.
Outback nicméně pořád zůstává mile staromilský. Přístrojový štít si tak uchovává analogové budíky, které jsou však krásně přehledné. Podobně volicí páka automatu je klasická a ne nějak moderně pojatá jako u konkurence, to ale ničemu nevadí. Jako plus pak beru fakt, že tu zůstávají klasická tlačítka pro nastavení teploty klimatizace.
Za volantem se sedí poměrně vysoko, což pomáhá výhledu, stejně jako slušné prosklení, s tenkými A-sloupky. Vnitřní prostor je pak ohromný, s bohatým místem pro dospělého vpředu i vzadu. Zavazadelník pak možná udávaným objemem 561 litrů papírově neohromí, v praxi je ale více než plnohodnotný. Má pravidelné tvary, zadní sedadla se snadno sklápí do roviny a nechybí ani vychytávku typu výklopných háčků na nákupní tašky, síťky na drobnosti nebo plastové vany na možnost převozu špinavé bagáže. Kočárek se sem tak včetně korby vejde podélně orientovaný, ukrytý pod krycí roletku, přičemž pořád tu zůstává i bohatý prostor ve schránkách pod podlahou. Šikovné je o bezdotykové otevírání víka, pomocí pohybu ruky před logem na zádi, páté dveře by se však mohly vyklápět výše.
Motor: Chtělo by to vyšší sílu
Nabídka motorů se naopak u edice Geyser nemění. Nadále je k dispozici výhradně atmosférický boxer 2.5i s výkonem 124 kW. To už je slušný výkon, atmosférické plnění nicméně znamená točivý moment 252 Nm, což je v rámci konkurence spíše méně. A při jízdě se to v některých případech projevuje. projevuje. V dálničním stoupání se zkrátka plnému plynu nevyhnete, s čímž rostou i otáčky motoru a logicky jeho hlučnost. Naštěstí je však boxer hezky odhlučněný, s kultivovaným zvukem. Převodovka Lineartronic pak funguje příkladně, rozhodně patří mezi ta nejlepší CVT na trhu.
Spotřeba paliva je každopádně vyšší, jak u boxerů bývá obvyklé. Dlouhodobá spotřeba testovaného exempláře tak činila 8,7 l/100 km. Dálniční apetit 8,1l/100 km v rámci povolených rychlostních limitů je ještě v pořádku, ve městě či na okreskách však spotřeba pravidelně překonává hranici 9 l/100 km.
Jízdní vlastnosti: Geniální podvozek
Jízdní vlastnosti odpovídají tomu nejlepšímu, co je Subaru schopno. Naladění podvozku je bez diskuze geniální. Za běžné jízdy je Outback komfortní s tiše pracujícím podvozkem, při rychlejším tempu však dostatečně jistý, s rychlými reakcemi na pokyn. A rozhodit se nenechá ani nezpevněnými trasami, prašné cesty zvládne jako nic, nejen díky slušné světlé výšce 213 mm, ale právě také naladěním podvozku. Také rozbité silnice zvládá bez ran od kol.
Odhlučnění podvozku i motoru je na slušné úrovni, na dálnici však už zaznamenáte svist vysokých střešních ližin.
Důležitou vlastností moderních Subaru je pak vysoká úroveň bezpečnosti. V některých případech se však Outback jeví možná až příliš citlivý, třeba monitoring pozornosti řidiče hlásí nepozornost třeba i v případě, kdy se dlouho zahledíte do zpětného zrcátka. Asistent pro jízdu v pruzích se musí vypínat nadvakrát, jak aktivní asistenta pro jízdu v pruzích, tak upozornění na vyjetí z pruhu. Plusem jsou každopádně účinně svítící bi-LED světlomety.
Subaru Outback: Technická data
VERZE | 2.5i |
---|---|
Rok | 2024 |
Obsah motoru (ccm) | 2498 |
Výkon (kW) | 124 |
Točivý moment (Nm) | 252 |
Převodovka | CVT |
Maximální rychlost (km/h) | 193 |
Zrychlení z 0-100 km/h (s) | 10,2 |
Spotřeba paliva – kombinovaná dle WLTP (l/100 km) | 8,6 |
Emise CO2 – kombinované dle WLTP (g/km) | 193 |
Objem palivové nádrže | 63 |
Hmotnost provozní/užitečná (kg) | 1750/450 |
Subaru Outback: Další recenze
Outback je dnes nejprodávanější Subaru u nás. Po týdnu zkušeností s ním se vůbec nedivím, jde o nadmíru povedené auto. Má skvělý podvozek, pěkný a prostorný interiér. Mít k tomu ještě silnější a úspornější motor, je Outback naprosto dokonalý.