Volkswagen oficiálně odhaluje zcela novou generaci svého oblíbeného obytného modelu California, který vznikl na bázi modelu Multivan T7. Světu se poprvé ukázal loni ve formě konceptu blízké sériové verzi na letošním veletrhu Caravan Salon v německém Düsseldorfu. Nyní je tu nový Volkswagen California T7 v sériové podobě. Na trh dorazí v létě 2024, objednávat ho bude možné od června.
Základem novinky je vcelku logicky Multivan T7 v prodlouženém provedení, což znamená délku 5.173 mm a základ v podobě platformy MQB, primárně určené pro osobní auta. S tou souvisí možnost plug-in hybridního pohonu, který California nabídne poprvé ve své historii.
Nakonec jde o novou generaci PHEV ústrojí s 1.5 TSI pod kapotou, který ve spolupráci s elektromotorem nabídne kombinovaný výkon 180 kW. Vůbec poprvé navíc plug-in hybridní VW s platformou MQB sází na pohon všech kol Díky této možnosti má nabídnout tichý a ekologický pohon nejen při pohybu po kempech. Výhodou vlastních baterií plug-in hybridu je navíc možnost takřka neomezené energie pro 12V elektrický systém vlastních spotřebičů tohoto obytného auta. K dispozici však budou i spalovací motory. Californii T7 tak bude možné pořídit s turbodieselem 2.0 TDI (110 kW) a benzinovým motorem 2.0 TSI (150 kW).
Šikovnější kabina
Už z loni zveřejněných skic vyplynuly typické prvky Californie, v podobě vyklápěcí střechy, s možností spaní ve stanu, nebo střešní markýzy, což následně potvrdil i odhalený koncept.
Z něj si sériová verze uchovala dvojici bočních posuvných dveří – dosavadní Californie je mívaly jen na jedné straně. To u sériové varianty znamená snazší přístup dovnitř. Snazší je i přístup ke kuchyňce.
Přední sedadla jsou opět otočná o 180°, výhodou je elektronická parkovací brzda, usnadňující manipulaci se sedadlem řidiče – manuální páka předchůdce se často pletla. Uvolnilo to navíc prostor mezi předními sedadly. Ty zadní jsou lehčí a snadno vyjmutelné, což podporuje univerzální charakter Californie. Ta za běžného dne může být využita jako auto pro každý den a jako obytňák může sloužit jen v případě potřeby. Se samostatnými sedadly lze hýbat, přičemž zároveň slouží jako základ postele.
Uvnitř nechybí 5″ displej na střešním sloupku C na straně spolujezdce pro ovládání obytných funkcí, jako je teplota klimatizace, osvětlení, výsuvná střecha s dalším lůžkem a další prvky.
Pět variant
VW California bude možné pořídit v jedné z pěti nabízených variant. Základ je California Beach homologovaná jako osobní automobil, která je v podstatě šestimístný Multivan s manuálně výsuvnou střechou. Beach Tour přidává otočná přední sedadla nebo židličky v zadních dveřích, navíc je už jen pětimístná – zadní sedadla lze přitom sklopit, pro vytvoření dalšího lůžka, což základní model neumí.
Beach Camper má již klasickou homologaci obytného vozu. Jde o pětimístné vozidlo, s kompaktní výsuvnou kuchyňkou, která se nachází v pevně namontovaném modulu v zavazadlovém prostoru. Má jednohořákový plynový vařič, výsuvný příborník a další úložné prostory. To California Coast je čtyřmístná, s plnohodnotnou kuchyňskou linkou na straně řidiče a druhou akumulátorovou baterií pro kempování. Vrcholem je California Ocean s bohatší výbavou.
Výrobu novinky zajistí závod divize Volkswagen Užitkové vozy v Hannoveru. Předprodej začne v červnu 2024 s tím, že první vozy se u zákazníků objeví na podzim.
Koncept VW California T7 se loni představil v rámci oslav 35 let od uvedení první generace Californie, která vznikla v roce 1988 na bázi tehdejší T3. Od té doby Volkswagen více než 260.000 obytných automobilů s označením California. Expanze nastala hlavně v posledních letech, kdy i díky rozšíření nabídky bylo od roku 2019 prodáno na 175.000 vozů California. Dnes totiž existuje nejen výchozí California (dosud na bázi Multivanu T6.1), ale také větší Grand California se základem v Crafteru a menší Caddy California. Plánovala se i čistě elektrická ID.California, se základem v ID.Buzz, ta ale nakonec (zatím) nevznikne.