Alpine A290 je tu! Ostrý Renault 5 je elektrický

Alpine A290 prototyp 2024

Alpine v nadcházejících letech chystá významnou expanzi. Sportovní divize aliance Renault chystá rozšíření nabídky různými směry, přičemž první novinkou je model nazvaný Alpine A290. Co o nejmenším plánovaném voze Alpine výrobce prozradil během premiéry?

Jde o hot hatch s elektrickým pohonem, který sdílí techniku s Renaultem 5, jež v nabídce mateřské automobilky nahrazuje dnešní Zoe. To se podepisuje i na designu, Alpine A290 je de facto sportovní derivát Renaultu 5. Po konceptu A290 Beta to potvrdily i snímky maskovaných prototypů auta.

Malý hatchback s délkou 3.990 mm a rozvorem 2.530 mm tak je inspirován tvary původního Renaultu 5. Hlavní změnou je příď s motivem “přídavných” světel.

Interiér si uchoval koncepci pětky, doplňuje ji však o několik sportovních detailů. Třeba tlačítko na volantu pro okamžité spuštění maximálního výkonu motoru.

Technický základ poskytuje platforma CMF-BEV přizpůsobená malým elektromobilům. Specialitou v této velikostní kategorii je víceprvkové zadní zavěšení, které v segmentu B nebývá zvykem. Brzdy pak jsou převzaty ze sporťáku A110, byť spolupracující se systémem rekuperace brzdné energie.

Pohon zajišťuje dle očekávání elektromotor o výkonu 160 kW převzatý z Renaultu Mégane E-Tech. To mluvíme o silnější verzi GT Performance. Bude tu však i verze GT s výkonem 130 kW. Do budoucna by však mělo dorazit i silnější provedení. Baterie poskytují u obou variant kapacitu 52 kWh, která má zajistit dojezd okolo 380 km na jedno nabití.

Pro Alpine je charakteristická agilita a mrštné jízdní vlastnosti, což je osobnost, kterou má nabídnout i elektrická A290. To má zajistit i pečlivé ladění, které probíhalo mimo jiné ve švédském Laplandu.

Výrobu zajistí závod pro elektromobily Douai. K prvním zákazníkům by se Alpine A290 měl dostat ještě v roce 2024, do té doby se dozvíme i jeho české ceny.

Alpine A290 je jednou z několika novinek této francouzské značky. Název využívá nové logiky pojmenování vozů, dvojka odkazuje na velikost modelu, devítka na fakt, že půjde spíše o lifestylový model než ryzí sporťák – ty odhalí jednička ve jméně, jak to je u dnešního kupé A110.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *