Budoucnost Suzuki: Další elektrifikace nabídky

Suzuki v evropském prostředí platí za výrobce cenově dostupných, ale bytelných automobilů, které se nebojí ani jízdy v náročnějších podmínkách. Jenže přestože v Evropě prodává výrazně méně aut než třeba Volkswagen nebo Peugeot, flotilové emisní normy se ho též týkají. A tak Suzuki musí reagovat, aby si svoji budoucnost zajistilo. Jakým způsobem?

Nepůjde to jinak než skrze další elektrifikaci nabídky. Tu Suzuki zahájilo v roce 2019, kdy postupně elektrifikovali svoji modelovou řadu. Mildhybridy se postupně staly Ignis a Swift, později také Vitara, S-Cross a Swift Sport. V roce 2020 následovaly full-hybrid Swace a plug-in hybrid Across, s technikou dodanou od Toyoty, s níž Suzuki dlouhodobě spolupracuje. A terénní Jimny bylo nově homologováno jako užitkový automobil, aby flotilové emisní normy obešel.

Jenže s dalším zpřísněním emisních norem takové řešení už nemusí stačit a Suzuki musí elektrifikovat dále. Budoucnost Suzuki tudíž bude ve znamení full-hybridů, a to alespoň podle zpráv rakouského serveru Motor Profis. Ten tvrdí, že japonská značka v následujících letech uvede nové full-hybridní ústrojí se spalovacím motorem o objemu 1,5 litru. Takový hybrid už zvládne krátkodobou jízdu na elektřinu (nejen při zpomalování jako mildhybrid), avšak jeho baterie lze dobít jen rekuperací brzdné energie a nikoliv z externího zdroje (ze zásuvky).

Jako první se tohoto nového systému má podle Motor Profis dočkat Vitara, a to v rámci faceliftu v roce 2022. Malé SUV se totiž nové generace má dočkat až v roce 2024. Ve stejném roce se jej má dočkat i nová generace S-Crossu, zatímco o rok později nový Swift. Vzhledem k cíleným modelům a objemu spalovacího motoru pak není vyloučeno, že nový hybrid bude další součást spolupráce mezi Suzuki a Toyotou. Nabízí se totiž, že půjde o techniku známou z dnešního Yarisu a Yarisu Cross.

Elektrická náhrada Ignise

Suzuki se ale nevyhne ani bateriovému elektromobilu. Dorazit má v roce 2024 a má jít o maličký městský crossover. Vzhledem ke koncepci se tak jeví, že půjde o nástupce dnešního Ignisu, který už se čistě spalovacích motorů údajně vůbec nedočká.

Pro milovníky Jimny je pak dobrou zprávou ta, že se elektrifikace má dočkat také tento povedený offroad. Letos jej automobilka musela v Evropské unii nabídnout ve formě dvoumístního užitkového vozu, s dvěma sedadly a mříží za nimi, pro oddělení nákladového prostoru. Jen tak mohla obejít emisní pravidla, aby vůz nekazil flotilový průměr značky. Díky nasazení hybridu, zřejmě také s novou jedna pětkou, by Jimny opět mohlo být i v EU homologováno jako osobní auto a opět nabídnout čtveřici míst k sezení. Vedle toho se navíc pořád spekuluje o příchodu větší, pětidveřové varianty.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít