KatalogBerlingoCitroën

Citroën Berlingo III (2018-)

Citroën Berlingo III je třetí generace tzv. auta pro volný čas, které existuje rovněž jako lehký užitkový automobil. Techniku tato alternativa k typickým MPV sdílí s Peugeotem Rifter, Opelem Combo a Toyotou ProAce City Verso. Do prodeje vstoupila v roce 2018, přičemž z dlouhodobého hlediska se jedná o nejprodávanější model Citroën na českém trhu. Užitkové provedení spolu se svými bratry získalo v roce 2019 titul mezinárodní dodávka roku.

Vývoj měla na starosti Skupina PSA, přičemž Berlingo se představilo jako první ze všech technicky spřízněných modelů. Poslední byla mimochodem Toyota ProAce City Verso v roce 2019. Design Berlinga je z této čtveřice ten jasně nejvýraznější, přesně podle soudobého designérského stylu Citroënu. Příď tudíž tvoří rozdělené světlomety s horní částí navazující na logo značky, u vybraných verzí nechybí ani ochranné prvky Airbump.

Citroën Berlingo III debutoval ve dvou karosářských variantách. Základní M s délkou 4.403 mm a rozvorem 2.765 mm doplnilo o 350 mm prodloužené provedení dlouhé 4.753 mm s rozvorem 2.975 mm. Obě je možné pořídit v pětimístné nebo sedmimístné konfiguraci.

Praktik

Automobil sází především na praktičnost. Sedadla je možné individuálně sklápět do roviny a v kabině najdete až 28 odkládacích míst. Před spolujezdcem jsou hned dvě přihrádky, zajímavostí je pak tzv. Modutop s odkládacím, průhledným středovým panelem u panoramatické střechy a stropní schránkou, přístupnou jak z kabiny, tak ze zavazadelníku.

Základem je modulární platforma EMP2, známá též z osobních vozů značky Citroën (např. C4 SpaceTourer), avšak jen v přední části. Zadní partie totiž využívá stejnou techniku s torzní příčkou jako předchůdce pro zvětšení vnitřního prostoru. Nabídka motorů zahrnuje benzinové tříválce 1.2 PureTech a turbodiesely 1.5 BlueHDi. V roce 2021 dorazila i čistě elektrická varianta ë-Berlingo s výkonem 100 kW a 50kWh bateriemi. Ta se od roku 2022 stala v případě osobní verze jedinou dostupnou volbou, podobně jako u sourozenců.

Pro rok 2024 se Citroën Berlingo dočkal faceliftu. Ten změnil příď, která je horizontálněji orientovaná a s novými světlomety i logem. Jiná je i palubní deska, ergonomičtější a s kvalitnějšími materiály a 10″ obrazovkou infotainmentu. ë-Berlingo má nadále 50kWh akumulátor, ale s delším dojezdem, díky nastavitelné rekuperaci a příplatkovým tepelným čerpadlem.

Citroën Berlingo: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4403 x 1848 x 1844 x 2785 mm (Berlingo M), 4753 x 1848 x 1844 x 2975 mm (Berlingo XL)
  • Objem zavazadlového prostoru: 597 litrů (Berlingo M), 850 litrů (Berlingo XL)
  • Výroba: 2018- (Vigo, Španělsko; Mangualde, Portugalsko)

4 komentáře: „Citroën Berlingo III (2018-)

  • Typické velkoprostorové vozy jsou na ústupu, když však jednou vyzkoušíte aktuální Citroën Berlingo, nebudete se tomu ani divit. Osobní dodávka bude díky přísně účelným tvarům vždy ještě praktičtější než MPV, zároveň však díky vývoji v posledních letech tato kategorie přišla o svůj někdejší neduh, tedy že kvůli základu v užitkovém voze není takový model zrovna pohodlný. Pro Berlingo to však už neplatí, ve třetí generaci se natolik přiblížilo svým komfortem osobním vozům, že o tento kompromis přišlo. Díky tichým dojezdům bočních posuvných dveří, širokou výbavou nebo kvalitnímu odhlučnění byste vůbec nehádali jeho technickou spřízněnost s dodávkou. Navíc je nadmíru praktické (nejen řešení Modutop stojí za to) a za dobrou cenu. A ten motor 1.5 BlueHDi je opravdu úsporný! Řeknu to jednoduše, pro mnoho rodin je tohle ideální vozidlo.

    Reagovat
  • + Přebytek vnitřního prostoru, řada odkládacích prostorů, už se chová jak osobní auto, úsporný turbodiesel 1.5 BlueHDi (130 k), pohodlný podvozek
    – Nízko otevírané víko zavazadelníku, tlusté A sloupky omezují výhled, automatické stěrače nefungují moc spolehlivě

    Reagovat
  • Citroën Berlingo je tedy opravdu pětimístné rodinné auto. Nebo může být i opravdu sedmimístné. Zároveň ale plní funkci i menší dodávky (ve verzi XL už větší menší dodávky). Pokud by vás zajímalo, jakou verzi bych si vybral, asi by to byla velikost M s paketem XTR a naftovým motorem. Prostoru bych měl k dispozici plno, posádka také a jízdně je o něco málo lepší, než XL. Ale je tu jedno ale. A tím je cena. Protože výše napsané by platilo, pokud by delší verze byla i dražší, což se dá očekávat. Tomu tak ale teď není, díky slevám stojí verze XL jen o pár tisíc víc a v určitých kombinacích výbav a motorů je dokonce levnější, než M. Asi by tedy zvítězila racionalita a když už mi někdo nabízí velký kus auta zdarma, ve kterém se pak můžu navíc i případně pohodlně vyspat, neodmítnu to.

    Více na https://www.roadblog.cz/test-citroen-berlingo-1-2-puretech-130-a-1-5-bluehdi-130-m-a-xl-2019/

    Reagovat
  • Citroën ë-Berlingo Shine XTR (2022)
    Bohužel stejně jako Peugeot e-Rifter nemůžu Citroën ë-Berlingo pochválit. Díky lepšímu designu si zaslouží o 1 hvězdičku víc, může si tak odvézt 4 z 10 hvězdiček. Pochválit a doporučit by šel velmi snadno, kdyby měl větší baterii a vyšší dojezd. Do té doby mi za cenu překračující 1 000 000 Kč nedává smysl.

    Více na: https://www.wikicars.cz/test-citroen-e-berlingo-shine-xtr-dobre-elektricke-mpv-s-nizkym-dojezdem/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *