Citroën C3 III (2016-)

Citroën C3 2016

Citroën C3 je malý hatchback francouzské automobilky vyráběný od roku 2016 už ve své třetí generaci. Ve své době se jednalo o nejprodávanější model značky. Citroën C3 III vznikl stejně jako předchůdce výhradně ve formě pětidveřového hatchbacku.

Nebyly nalezeny žádné obrázky

Design automobilu navázal na ostatní soudobé modely Citroën, poznávacím znakem byla extravagantní příď s rozdělenými světlomety, s horní částí navázanou na vodorovnou linku se zakomponovaným logem značky. U vyšších specifikací nechyběly ani vzduchové kapsy airbump chránící karoserii před malými oděrkami, poprvé představené u modelu C4 Cactus. Přestože se pak koncepčně jedná o typický hatchback segmentu B, styl se inspiroval u crossoverů, a to přestože se Citroën C3 III proti předchůdci dokonce snížil o nemalých 50 mm. To vozu zůstalo i po modernizaci z roku 2020, která je rozpoznatelná podle motivu motýlích křídel na přídi nebo upravených příplatkových airbumpů.

Základem je platforma PF1, sdílená například s Peugeotem 208 první generace. Celkový charakter pak vsadil primárně na komfort, ať už z hlediska naladění podvozku (pseudo McPherson vpředu, torzní tyč vzadu), prostorné kabiny nebo třeba komfortních sedadel.  

Unikátem vozu se v době premiéry stala příplatková kamera ConnectedCam, alias HD kamera umístěná u vnitřního zpětného zrcátka s širokoúhlým obrazem sledujícím 120° úhel, jejíž automaticky nahrávaný obraz může v případě nehody posloužit jako důkazní materiál.  

Primárně tříválce

Do prodeje vůz vstoupil primárně s nabídkou benzinových tříválců. Dvě základní verze 1.2 PureTech byly atmosféricky plněné, s 50 kW, respektive 60 kW, varianta 1.2 PureTech s 81 kW byla přeplňovaná. V nabídce je pak doplnil turbodiesel 1.6 BlueHDi ve variantách s 55 kW a 73 kW. Převodovky byly ve všech příapdech pětistupňové manuální, jen přeplňované 1.2 PureTech mohlo dostat i šestistupňový automat.

Už v roce 2018 se však nejsilnější 1.2 PureTech dočkal šestistupňového manuálu. Ve stejném roce pak naftovou šestnáctistovku nahradil 1.5 BlueHDi, už však v jediném derivátu, se 75 kW. Nejprve byl kombinován s pětistupňovým manuálem, šestikvalt jej pak nahradil v roce 2021. Ke změně došlo ještě v roce 2019, to základní 1.2 PureTech (50 kW) skončil, zatímco silnější provedení o chlup zesílilo na 61 kW.

Citroën C3 III: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 3996 x 1749 x 1474 x 2540 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 300 litrů
  • Výroba: 2016- (Poissy, Francie; Trnava, Slovensko)

Napište recenzi Citroënu C3 (III) i vy, v komentářích pod článkem:

4 thoughts on “Citroën C3 III (2016-)

  1. Citroën C3 bojuje v nabitém segmentu malých automobilů originálním designem. Svébytné tvary možná neosloví každého, své zákazníky si ale najde a ti navíc ocení i pestrou nabídku barevných kombinací. Jediná výhoda C3 to ale není, plusem je i komfortní podvozek nebo přijatelná spotřeba. Líbí se i možnost zabudované palubní kamery u vnitřního zpětného zrcátka sledující dění před vozem, jejíž záběry mohou v případě nehody posloužit jako důkazní materiál. Škoda jen složitějšího spárování systému s chytrým telefonem. Špatné nejsou ani motory, 1.2 PureTech patří mezi nejlepší tříválce na trhu, jenže v C3 agregát není zrovna příkladně odhlučněn, jeho vibrace se dokonce přenášejí do kabiny. Příliš mě nesedí ani gumové řazení s podivným chodem spojkového pedálu. Z hlediska prostornosti pak v segmentu malých aut najdete lepší konkurenty.

  2. + Originální vzhled, atraktivní cenovka, možnosti individualizace vzhledu, povedené benzinové tříválce, lehké řízení, tvrdé, ale kvalitní plasty uvnitř, bohatý prostor pro spolujezdce, vysoká kabina, komfortní naladění podvozku
    – Šumějící vítr kolem panoramatické střechy, až příliš ovladačů soustředěno do infotainmentu, vysoká nakládací hrana, omezený prostor na zadních sedadlech, gumové a nepříliš přesné řazení pětistupňového manuálu, hlučnější podvozek

  3. Citroën C3 třetí generace je laděn jakožto cenově dostupný automobil, což je při zájmu o nějaký kousek z bazaru docela znát. Po letech se projevuje levnější zpracování a průměrná kvalita. Vedle kabiny je to bohužel znát i na motorech, které trápí některé problémy. Vlastně nejvhodnější volbou je základní atmosférický tříválec 1.2 PureTech, i po letech spolehlivá volba, se slušnou spotřebou, avšak méně kultivovaná a slabá. To přeplňovaný 1.2 PureTech je možná kultivovanější a pružnější, zato však při typickém městském využití na krátkých trasách karbonuje a ředí olej benzinem, po letech tak může růst spotřeba oleje. U starších verzí pak hrozí naleptání rozvodového řemene. Turbodiesely jsou pak dnes pro malá auta stále méně vhodnější volbou, starší 1.6 BlueHDi navíc vedle AdBlue potřebuje doplňovat i kapalinu Eyolys pro FAP filtr, mladší 1.5 BlueHDi pak sice už potřebuje jen AdBlue, zato ho však spotřebuje více. A navíc se množí zprávy o závadách vstřikování. Celkově pak C3 osloví hlavně zájemce o stylové auto, díky širokým možnostem individualizace snad nejsou dva kousky stejné. Ladění je pak ryze francouzské, sedačky jsou měkké, podvozek hraje na komfort, a tak při dynamičtější jízdě se projeví jeho rezervy. Stejně tak manuální řazení má poměrně dlouhé dráhy.

  4. Motor je slabý, při zátěži cuká a výkon stoupá nevyrovnaně, spotřeba 8litrů ( auto jezdí primárně po městě ) neodpovídá, takže výrobce lže. Na papírovou spotřebu se nedostanu ani po jízdě mimo obce. Automatické stírání nefunguje podle kapek na skle, ale jede si podle daného programu. Nejhorší věc, co mě potkalo u francouzské mrdky je skutečnost, že autorádio si žije vlastním životem. V normálním autě při vypnutí motoru, pokud hraje rádio, tak po nastartování hraje, pokud bylo vypnuté, tak zůstane vypnuté. Jenom to moje si hraje jak chce, ale bohužel nikdo to není schopen opravit. Oficiální citroen je banda idiotů, jeden mi napsal, že je to slabou baterkou, tak při startu začne samo hrát, a další, ať si přehraji software navigace, kterou nemám.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *