Cupra Tarraco za rohem. Ve Španělsku již testují první kusy

Cupra vstoupila na trh ve velkém stylu. Osamostatněná sportovní divize SEATu rychle expanduje, vstupuje na nové trhy a postupně rozšiřuje nabídku. Po SUV Ateca, kompaktním Leonu a crossoveru Formentor se připravuje již odhalený hatchback Born s elektrickým pohonem. Dalším na řadě pak podle všeho bude velké SUV Cupra Tarraco, které by se stalo bratrem stejnojmenného SEATu, podobně jako menší Ateca.

Vyšlo totiž najevo, že sportovní a luxusní bratr SEATu skutečně pracuje také na vlastní verzi tohoto modelu. O přípravách Cupry Tarraco nejen španělská média spekulují již delší dobu, až nyní však příchod takového auta byl nepřímo potvrzen. Ve Španělsku totiž bylo během léta registrováno prvních osm kusů modelu označeného právě Cupra Tarraco, jak informoval tamější server Motor.es. A to podle všeho jsou první prototypové kousky tohoto modelu, což by znamenalo, že zřejmě vstupuje do finální fáze vývoje.

Sama značka zatím o přípravách tohoto automobilu mlčí. Malá testovací flotila tak ještě nemusí být definitivním potvrzením příchodu Cupry Tarraco na trh. Je to však klíčový náznak toho, že by Cupra Tarraco mohla vzniknout. S ohledem na registraci testovacích prototypů se její příchod očekává v roce 2022.

Silný dvoulitr, nebo plug-in hybrid?

Pokud bude Cupra Tarraco skutečně schválena, očekává se použití přeplňovaného benzinového čtyřválce 2.0 TSI o výkonu 235 kW, jaký pohání Volkswagen Tiguan R. Vyloučen ale není ani příchod plug-in hybridu, případně 2.0 TSI (180 kW) ze sesterské Škody Kodiaq RS.

Design by se pak od výchozího SEATu odlišil typickými detaily pro Cupru, jak naznačuje třeba přiložená vize nezávislého grafika X-Tomiho. Očekávejme tudíž bronzové detaily, jen znak SEATu v masce nahradí logo Cupry.

Cupra každopádně čile pracuje i na dalších projektech. V roce 2024 dorazí na trh velké elektrické SUV vycházející z konceptu Tavascan, jehož příchod značka letos konečně oficiálně potvrdila. Pro rok 2025 je pak připravován městský crossover s elektrickým pohonem, u něho však zatím není jasné, zda se bude prodávat jako Cupra, nebo SEAT, rozhodnout má jeho cena. Respektive nakolik do té doby klesne cena baterií – pokud budou dostatečně dostupné, bude to SEAT, pokud ne, bude to „prémiová“ Cupra. Ostatně proto se nakonec elektrický kompakt Born bude prodávat jako Cupra a ne jako SEAT, jak se původně plánovalo.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.