KatalogDacia

Dacia Jogger (2021-)

Dacia Jogger je kompaktní crossover představený rumunskou automobilkou v roce 2021, prezentovaný jakožto dostupný rodinný automobil až pro sedm osob. Podle výrobce si Jogger bere to nejlepší z každé kategorie: délku karoserie kombi, prostornost interiéru MPV a atributy SUV. Dopředu avizovaný model v nabídce Dacie nepřímo nahradil modely Logan MCV a MPV Lodgy, stejně jako osobní dodávku Dokker.

Design automobilu přímo navázal na novou generaci vozů Dacia, konkrétně na soudobý hatchback Sandero a sedan Logan. Znamená to konkrétně využití motivů písmena Y v grafice světel. Naopak nové logo užívané již v tiskových materiálech výrobce na samotném autě v době odhalení užito ještě nebylo.

Koncepcí se vůz podobá původnímu Loganu MCV, který rovněž už nabízel sedmimístné provedení. Jogger totiž svojí stavbou připomíná kombi, využívá však zvýšenou stavbou a optické prvky ve stylu SUV. Sama automobilka tvrdí, že jde o praktické a variabilní auto pro rodiny.

S délkou 4,55 metru je Jogger nejdelší model v nabídce značky Dacia. Velkorysý rozvor a výška, stejně jako svislá zadní část pak přispívají k vnitřní prostornosti. Praktické jsou střešní ližiny u vybraných verzí, které je možné upravit jen několika otočeními klíče na příčníky. Dobrodružný vzhled navíc dále zdůrazňuje verze Xtreme uvedená v rámci premiéry auta.

Hybrid potvrzen

Z hlediska motorů se v době premiéry počítá s dvěma verzemi, benzinový tříválec 1.0 TCe (81 kW) doplňuje 1.0 TCe (74 kW) na LPG. Nabídka souvisí s technickým základem, kterým je architektura CMF-B jako u soudobého Sandera a Loganu třetí generace. Vzhledem k charakteru však byla konstrukce vozu zesílena, což souvisí s jiným zadním modulem kvůli delšímu rozvoru proti technicky spřízněným sourozencům.

Pro rok 2023 dorazila hybridní varianta, první hybrid v nabídce Dacie. Model nazvaný Hybrid 140 využívá techniku mateřského Renaultu. Nakonec staví na již osvědčeném benzínovém motoru o objemu 1,6 litru, který doplňují dva elektrické motory (jeden „e-motor“ a jeden vysokonapěťový startér-generátor) a multimódová bezspojková převodovka. Chvíli se přitom mluvilo o nové generaci systému, s 1.8 SCe.

Zvolené jméno má pak vystihovat charakter auta. Má zdůraznit robustnost nebo venkovního ducha. Navíc má jít o jednoduché a moderní jméno, které lze snadno vyslovit a každý pochopí jeho význam. Přípona „er“ pak má Jogger sbližovat s SUV Duster.

Dacia Jogger se světu poprvé představila na prvním ročníku mnichovského autosalonu IAA Mobility v září 2021. Ještě před koncem roku 2021 značka začala přijímat objednávky na vůz, ve třiceti zejména evropských zemích, ale i v Turecku, Izraeli a později v Maroku. Fyzicky budou první kusy Dacie Jogger k dispozici u dealerů na jaře 2022.

Dacia Jogger: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4547 x 1784 x 1632 x 2897 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 160-565 litrů (sedmimístná konfigurace), 708 litrů (pětimístná konfigurace)
  • Výroba: 2021- (Mioveni, Rumunsko)

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

7 komentářů: „Dacia Jogger (2021-)

  • Pokud člověk zvolí variantu pro pět cestujících, získá opravdu obří zavazadelník o objemu 708 dm3 dle metodiky VDA. A ten největší objem je 1819 dm3. Takže kufr parádní. Pokud však využijete možnost mít sem míst, tak sedačky z třetí řady můžete pohodlně vyndat. Když píšu pohodlně, tak myslím opravdu pohodlně, protože jsou lehké a nedá to moc práce.

    Sedačky z druhé řady vyndat nejdou, dají se ale sklopit a vyklopit nahoru, takže zabírají minimum místa. A pro cestující v třetí řadě pak vznikne tolik prostoru, že si mohou dát nohu přes nohu.

    Jaké je ale tohle auto při jízdě? Slušně odhlučněné a pohodlné. Verze pro sedm pasažérů má jiné brzdy a tlumiče a já se tak obával, že bude bez naložení méně pohodlná. Opak je pravdou a s touto verzi se mi jezdilo ještě příjemněji. Silnější brzdy jsou samozřejmě příjemným bonusem. Sedačky jsou celkem měkké a pohodlné, jen opora nohou by mohla být lepší. To platí pro všechna sedadla.

    Ve druhé řadě není tolik místa, jak to na první pohled může vypadat. O to je větší překvapení, že v třetí řadě je vlastně téměř stejně místa, jako v té druhé, což je skvělá informace. Mohou tam cestovat i dospělí lidé bez nutnosti odoperování čéšek. To jsem ostatně i vyzkoušel, vyrazili jsme v šesti (sedmého jsem nesehnal) a vyrazili jsme. V takovém množství lidí se osvědčilo, když sedí vždy ve dvou – pokud si do druhé řady sedli tři, již to byl až moc intimní kontakt.

    Silnější a čistě benzínový má papírově jen o 10 koní navíc, pocitově jich má však o dost více. Jízda z ním je moc příjemná, má kultivovaný projev a dobrý zvuk. Jen na volnoběh je poznat počet válců, který je lichý a není jich pět. Ano, je to tříválec. A podle mě to naprosto ničemu nevadí. S tímto motorem jsem jel v téměř plném obsazení a ani dálniční rychlosti (a zrychlení na ně) nebyl problém.

    Na Dacii Jogger se mi líbí, že ačkoliv je levná, tak tak nepůsobí. Jasně, plasty jsou tvrdé a výkon reproduktorů dostatečný, ale tohle není prémiová značka. Hlavní však je, že toto není žádný lowcost, ale moderní a praktické auto, které nabídne neskutečně dobrý poměr ceny a výkonu.

    Více na: https://www.roadblog.cz/prvni-jizdy-s-dacii-jogger/

    Reagovat
  • Dacia Jogger 1.0 TCe LPG (2022)
    Dacia Jogger na trh vstoupila na trh jako nepřímá náhrada hned za tři modely, kombi Logan MCV, osobní dodávku Dokker a MPV Lodgy. A nutno říct, že na mě při prvním seznámení Jogger udělal mnohem větší dojem než kdysi Lodgy.

    Už vnější design stojí za to, je tak dalším důkazem, jak se aktuální stylistický směr Dacie povedl. Ani naživo přitom Jogger nepůsobí nijak velký. Ostatně velikost zhruba odpovídá kompaktním kombíkům.

    Vnitřek se v přední části shoduje se sourozeneckými modely Sandero a Logan. Účelně navrženou palubní desku s použitými tvrdými plasty tak může oživovat osobitý textilní dekor. Obrazovka infotainmentu je díky vyvýšené pozici pěkně na očích. Počítejte ale s jednodušší grafikou, spíše jen nejdůležitějšími funkcemi nebo průměrným rozlišením parkovací kamery. Vzhledem k nízké ceně auta to ale plně postačuje.

    Pro cílovou klientelu je ale důležitější vnitřní prostor a ten je opravdu bohatý, až nečekaně s ohledem na celkovou délku. Zkoušel jsem pětimístnou verzi a ta má ve druhé řadě sedadel bohatý prostor jak před koleny, tak nad hlavou. Díky vysoko ukotvené lavici se tu pohodlně usadí i dospělý. Přístup sem navíc usnadňují široce otevírané dveře. Doslova obří je ale v jejím případě zavazadelník s udávaným objemem 708 litrů.

    Jogger jsem zkoušel s motorem 1.0 TCe LPG, který odpovídá cenové relaci auta. Síly je zkrátka tak akorát, ve městě je ale elánu více než dostatek, tříválec má jadrnější zvuk. Manuální řazení je pak tužší a páka se při pohybu v kulise lehce zasekává. Vzhledem k ceně vozu je to ale stále slušná nabídka. Jen bych v portfoliu rád viděl turbodiesel, který by mnozí zájemci jistě ocenili. Dacia se ale takových agregátů v rámci strategie mateřského Renaultu postupně zbaví.

    Naladění podvozku pak odpovídá charakteru, nastavení myslí hlavně na pohodlí. Jogger si tak slušně poradí s nerovnostmi, mnohdy ale na větších nerovnostech uslyšíte tupé rány od zadní nápravy. Stabilita pak není kdovíjaká. řízení je pak celkově lehčího charakteru.

    Reagovat
  • Dacia Jogger 1.0 TCe (2022)
    Cenově dostupných automobilů je kvůli stále vyspělejší technice na trhu stále méně, a tak v některých segmentech už Dacia nemá konkurenci. Platí to i pro nový model Jogger, jiné rodinné auto za takovou cenu jinde nenajdete, tedy pokud hledáte mezi novými automobily. Jenže ona Dacia Jogger není jen dobré levné auto, ale zkrátka dobré auto obecně.

    Kabina je prostorná, nástup dozadu usnadňují široce otevírané dveře. Jen ty stolky v předních sedadlech dospělého už trochu omezují. Navíc ten zavazadelník je u pětimístné konfigurace doslova obří. Navíc přístupný velkým víkem, které už svými rozměry občas znesnadňuje manipulaci s ním. Za snadný přístup se ale zkrátka musí platit…

    Použité plasty jsou uvnitř tvrdé, ale bytelně působící. Palubní desku navíc oživuje tkanina, podobně jako v Sanderu a Loganu s tím samým technickým základem. I v tomto případě je multimediální systém pomalejší, s jednodušší grafikou s nižším rozlišením, funkcionalitou ale naprosto stačí. Navíc je tu i ten šikovný držák na mobil hned vedle obrazovky infotainmentu.

    Ano, některé vlastnosti odpovídají ceně. Na dálnici je tak Jogger už přece jen hlučnější, už od nějakých 120 km/h a jízdní vlastnosti nejsou tak jisté – na dálnici neustále korigujete směr, navíc řízení je velice lehké. Cílové klientele ale tohle vadit nebude. Ta spíše ocení v dané cenové relaci pohodlný podvozek nebo povedený motor. Tříválec 1.0 TCe (81 kW) je sice občas slyšet, má ale odpovídající sílu a hlavně slušnou spotřebu, snad za všech podmínek se pohybuje kolem 6 l/100 km, ať ve městě nebo na dálnici. Vlastně dobré je řazení manuální převodovky, byť počítejte s tužším chodem a velkým přeskokem mezi jedničkou a dvojkou kvůli zpřevodování.

    Reagovat
  • Dacia Jogger TCe 110

    Dacia Jogger s benzinovým motorem TCe 110 a v sedmimístné verzi je sympaťák. V některých ohledech sice nezapře, že jde o levné auto, ale jako celek je to povedený stroj. Jezdí dobře, je v něm hodně místa a má ucházející spotřebu. Co víc by člověk od rodinného auta s cenovkou 411-548 tisíc Kč mohl chtít? Defacto nemá žádnou konkurenci. S čistým svědomím mu můžu dát 8 z 10 hvězdiček.

    Více na: https://www.wikicars.cz/test-dacia-jogger-extreme-tce-110-7-mist-potrebuje-clovek-vic/

    Reagovat
  • Auto k poměru cena/výkon hodnotím jako dobré, interiér je poměrně dost prostorný, manuální řazení je přesné, podvozek je dostatečně měkký. Velké plus dávám rozměrnému kufru. Na druhou stranu bych vytkla způsob otevírání kufru, víko kufru je poměrně těžké, zavřít jednou rukou ženy téměř nemožné. Na dálnici se zdá býti motor hlučnější, ale spotřeba je velmi příznivá, kolem 6,2. Ocenila bych automatická sklopná zrcátka a lepší rozlišení multimediálního systému (působí zastarale).

    Reagovat
  • Upřímně, čekali jsme za tu cenu mnohem méně. Mnohem méně všeho. A zároveň jsme čekali mnohem více kompromisů. Ale to se nestalo a to je v dnešní době překvapující. Dacia ukazuje, že i dnes se dá vyrobit slušné auto, s velmi vysokým poměrem cena/výkon. Navíc poměrně dobře vypadající a s prvky komfortní výbavy jako LED světla, bezklíčový vstup, vyhřívaná sedadla nebo tempomat.

    Zároveň se drží hesla, že v jednoduchosti je krása a vyhýbá se přílišné centralizaci funkcí a ovládání do infotainmentu. Naprosto eliminuje i další zbytečné dotykové elementy, které se mnohdy velmi špatně ovládají. Nabízí vysokou variabilitu interiéru, spoustu místa a užitné hodnoty i pro větší rodiny a to vše za stále ještě slušné peníze. Jen tak dál Dacia!

    Více na: https://autodays.cz/2022/10/09/dacia-jogger-za-malo-penez-hodne-rodinne-muziky/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *