Iveco na jaře oznámilo, že plánuje rozšířit svou paletu elektrických dodávek o další dva modely, s jejichž vznikem pomohl koncern Stellantis. Nyní se dvojice těchto aut oficiálně představuje. Jsou jimi Iveco eJolly a Iveco eSuperJolly, které dle výrobce jsou připraveny na všechny pracovní mise v městském prostředí.
Technika obou automobilů je přitom dobře známá, což souvisí s navázanou spoluprací s koncernem Stellantis. Model eJolly je středně velká dodávka, alias sourozenec takových modelů jako Citroën Jumpy, Peugeot Expert či Opel Vivaro a spol. Model eSuperJolly je proti tomu o segment větší model, alias nový bratr Citroënu Jumper, Fiatu Ducato či Opelu Movano a spol. Iveco těmito dvěma novými elektromobily expanduje do menších segmentů, pod dnešní eDaily.
Osobní dodávky jako náhrada za MPV: Kompletní nabídka
Model eJolly bude poháněn elektromotorem o výkonu 100 kW, který bude možné kombinovat s bateriemi s kapacitou 49 kWh nebo 75 kWh, pro dojezd 224 km až 352 km. Celková hmotnost vozu činí s 2,8 až 3,1 tuny.
Naproti tomu eSuperJolly sází na 200kW elektromotor 100kWh akumulátor pro dojezd až 420 km na jedno nabití, což patří mezi nejlepší hodnoty v daném segmentu. Celková hmotnost vozidla pak činí 3,5 až 4,25 tuny.
Iveco tímto krokem doplňuje svoji paletu elektřinou poháněných dodávek, v nichž mělo zatím mezery. Díky dvojici novinek značka může zákazníkům nabídnout elektřinou poháněné užitkové vozy od 2,8 tuny do 7,2 tuny.
„Tato nová vozidla jsou důkazem naší neustálé snahy o inovativní řešení navržená tak, aby splňovala potřeby našich zákazníků. Jsme nadšeni možnostmi, které jsou před námi, a jsme odhodláni stát v čele revoluce v dopravě díky našemu cennému partnerství,“ říká k tomu Carlotta Mathis, vedoucí strategie a marketingu Iveco.
Nejlevnější dodávky: Tipy na levné užitkové vozy
Jako první se na trh dostane Iveco eSuperJolly, jehož dodávky zákazníkům odstartují v prvním kvartále roku 2026. Model eJolly bude poté následovat v druhém čtvrtletí příštího roku.
O výrobu se postarají závody koncernu Stellantis, a to konkrétně italská továrna Atessa, polské Gliwice a francouzský Hordain. Uvedení na trh je součástí desetileté dohody mezi Ivecem a Stellantisem.
Iveco je původem italská automobilka zacílená na výrobu a prodej užitkových vozidel, náklaďáků a autobusů. Vznikla v roce 1975 spojením užitkových divizí Fiatu a Lancie, se společnostmi OM, Unic a Magirus. Spoluprací se Stellantisem se tak Iveco svým způsobem vrací ke kořenům.