Mitsubishi mění plány. V Evropě pokračuje, díky Renaultu

Vedení aliance Renault-Nissan-Mitsubishi oznámilo, že značka Mitsubishi bude i nadále působit také na evropských trzích. Tři diamanty přitom loni v rámci nové strategie a snahy o snížení nákladů ukončily vývoj dalších nových modelů pro starý kontinent. Nyní však své rozhodnutí mění a místo konce v Evropě Mitsubishi nabídne vybrané modely vyráběné automobilkou Renault.

Mitsubishi rozhodlo o využití hned dvou modelů vyráběných svým aliančním partnerem Renault pro evropský trh. Japonská značky tyto modely představí v rámci své dealerské sítě na vybraných trzích v Evropě od roku 2023. O jaké modely půjde, zatím nebylo rozhodnuto. Stejně tak není jasné, jak blízko budou mít alternativám francouzského výrobce. Sama automobilka o nich mluví jako o „sesterských modelech“, které však nabídnou charakteristický design Mitsubishi.

Nabízí se však třeba sourozenec Clia jako náhrada za stařičký Space Star, bratr elektrického Zoe jako snaha o snížení emisí nebo třeba bratr městského SUV Captur, jako zástupce oblíbené kategorie, v níž Mitsubishi v Evropě ještě není zastoupeno. Automobilka pouze tvrdí, že tímto krokem reaguje na poptávku zákazníků. Výroba těchto vozů Renaultem pak vyplývá z alianční strategie, kdy každá značka Renault-Nissan-Mitsubishi má na starosti určitý segment a region, v nichž následně nabízí pomoc svým partnerům.

Konec jen na vybraných trzích

Když totiž Mitsubishi oznámilo konec dalšího vývoje aut pro Evropu a tím svým způsobem i konec na evropských trzích, ozvali se prodejci z vybraných zemí, že by prodej vozů značky rádi zajišťovali i nadále. Konkrétně mělo jít o plug-in hybridní Outlander, který patří mezi vůbec nejžádanější plug-in hybridy v Evropě. Navíc díky nízkým emisím by neměl ani problém se splněním flotilových emisí, které podle všeho souvisí s dalšími plány značky na starém kontinentu.

Mitsubishi tak v reakci na tuto skutečnost přehodnotilo své plány. Značka tak sice nadále počítá se zmrazením vývoje nových modelů pro evropské trhy, když raději přesunula zdroje na vývoj a výzkum modelů pro region jihovýchodní Asie, který je ni z obchodního hlediska mnohem důležitější. V Evropě však díky spolupráci s Renaultem zcela nekončí. Zúží však svoji obchodní síť, když od roku 2023 ukončí svoje aktivity na vybraných evropských trzích. Jaké to budou, bude teprve upřesněno.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tyto stránky používají pro svoji lepší funkčnost soubory cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. více informací

Nastavení cookie na tomto webu je nastaveno pro "povoleno cookies", aby vám poskytlo nejlepší možné prohlížení stránek. Pokud budete nadále používat tento web bez změny nastavení cookie nebo klepnete na tlačítko "Souhlasím" souhlasíte s podmínkami použití cookie.

Zavřít