Vedení aliance Renault-Nissan-Mitsubishi oznámilo, že značka Mitsubishi bude i nadále působit také na evropských trzích. Tři diamanty přitom loni v rámci nové strategie a snahy o snížení nákladů ukončily vývoj dalších nových modelů pro starý kontinent. Nyní však své rozhodnutí mění a místo konce v Evropě Mitsubishi nabídne vybrané modely vyráběné automobilkou Renault.
Mitsubishi rozhodlo o využití hned dvou modelů vyráběných svým aliančním partnerem Renault pro evropský trh. Japonská značky tyto modely představí v rámci své dealerské sítě na vybraných trzích v Evropě od roku 2023. O jaké modely půjde, zatím nebylo rozhodnuto. Stejně tak není jasné, jak blízko budou mít alternativám francouzského výrobce. Sama automobilka o nich mluví jako o „sesterských modelech“, které však nabídnou charakteristický design Mitsubishi.
Nabízí se však třeba sourozenec Clia jako náhrada za stařičký Space Star, bratr elektrického Zoe jako snaha o snížení emisí nebo třeba bratr městského SUV Captur, jako zástupce oblíbené kategorie, v níž Mitsubishi v Evropě ještě není zastoupeno. Automobilka pouze tvrdí, že tímto krokem reaguje na poptávku zákazníků. Výroba těchto vozů Renaultem pak vyplývá z alianční strategie, kdy každá značka Renault-Nissan-Mitsubishi má na starosti určitý segment a region, v nichž následně nabízí pomoc svým partnerům.
Konec jen na vybraných trzích
Když totiž Mitsubishi oznámilo konec dalšího vývoje aut pro Evropu a tím svým způsobem i konec na evropských trzích, ozvali se prodejci z vybraných zemí, že by prodej vozů značky rádi zajišťovali i nadále. Konkrétně mělo jít o plug-in hybridní Outlander, který patří mezi vůbec nejžádanější plug-in hybridy v Evropě. Navíc díky nízkým emisím by neměl ani problém se splněním flotilových emisí, které podle všeho souvisí s dalšími plány značky na starém kontinentu.
Mitsubishi tak v reakci na tuto skutečnost přehodnotilo své plány. Značka tak sice nadále počítá se zmrazením vývoje nových modelů pro evropské trhy, když raději přesunula zdroje na vývoj a výzkum modelů pro region jihovýchodní Asie, který je ni z obchodního hlediska mnohem důležitější. V Evropě však díky spolupráci s Renaultem zcela nekončí. Zúží však svoji obchodní síť, když od roku 2023 ukončí svoje aktivity na vybraných evropských trzích. Jaké to budou, bude teprve upřesněno.