Nové Mitsubishi L200 se poodhaluje. Už tušíme tvary i techniku

Mitsubishi L200 2023

Mitsubishi čile pracuje na nové generaci oblíbeného pick-upu L200, která je potvrzena pro rok 2023. Přestože maskované prototypy nového Mitsubishi L200, jinde ve světě prodávaného jako Triton, už byly několikrát vyfoceny, o novince toho zatím i přes blížící se premiéru stále moc nevíme. Moc toho neprozradila ani studie Mitsubishi XRT Concept, z níž má šestá generace oblíbeného pick-upu vycházet. Leccos však už víme o designu, který Mitsubishi odhalilo pomocí prvních teaserů. K premiéře pak dojde v červenci 2023.

Design nové L200

Japonská automobilka si informace o svých novinkách pečlivě hlídá, a tak zatím můžeme usuzovat jen z útržků informací různých zdrojů. Třeba z odhalených teaserů vyplynulo, že design nové L200 využije nových motivů. Mitsubishi tomu říká Beast Mode.

Přední maska bude nadále mohutná, avšak trochu jinak koncipovaná než u již známých modelů. Světlomety pak použijí motiv zdvojení, podobně jako u nového Outlanderu. To naznačily i snímky konceptu XRT.

Jinak bude klasický pick-up, s účelně navrženou korbou a jednoduše řešenou zádí. Vnitřek se pak bude podle všeho lišit podle verze. Základní bude podle všeho jednoduchá, ty nejlépe vybavené by měly vsadit na bohatší výbavu a hodnotnější materiály než dříve.

Co se týče techniky v útrobách, tak se měsíce čile spekuluje o použití nového základu. Potvrdilo to už samo Mitsubishi, který slibuje nový žebřinový rám využívající nové nezávislé zavěšení s vinutými pružinami vpředu, respektive upravená listová pera vzadu. Údajně podvozek bude s delším rozvorem než dnes a širším rozchodem kol. Pomoci to má hlavně praktičnosti, dle logiky „větší auto uveze více“.

Automobil přitom podle všeho využije možností vyplývajících z výhod aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Do budoucna by totiž mohl sdílet techniku s Nissanem Navara nové generace, pro snížení vývojových i výrobních nákladů. I přes toto partnerství však design obou aut má být zcela odlišný, dle stylistického směru té které značky.

Pod kapotou pak bude pracovat nově vyvinutý vznětový motor. Od něj automobilka bez bližších detailů vyšší výkon a nižší emise.

Rok 2023 pro Mitsubishi klíčový

V tuto chvíli však bohužel nevíme, zda se nové Mitsubishi L200 pro rok 2023 bude prodávat i v Evropě. I proto je zatím předčasné spekulovat o ceně příští L200. Mitsubishi svoji nabídku v Evropě dost omezilo, a tak je otázkou, zda L200 i přes prodejní úspěchy tu bude i nadále pokračovat a zda nezůstane vyhrazeno jen mimoevropským trhům, kde se prodává například s označením Triton či Strada. Automobilka zatím pouze oznámila, že nová generace vozu se jako první začne ještě během roku 2023 prodávat v Thajsku. Poté mají postupně následovat další globální trhy.

Na mezigenerační výměnu Mitsubishi L200 je každopádně už nejvyšší čas. Současná generace L200 (interně KJ/KK/KL dle provedení) se představila už v roce 2014, a tak je na trhu už devět let, byť ji v roce 2019 oživil výrazný facelift.

Rok 2023 je pro automobilku Mitsubishi klíčový. Nová L200 totiž nebude jedinou novinkou tří diamantů pro příští rok. Pro rok 2023 jsou totiž připravovány také nové generace modelů Colt a ASX. První čeká na premiéru, druhý už se brzy začne prodávat. I ty vznikly díky spolupráci uvnitř aliance Renault-Nissan-Mitsubishi, konkrétně v tomto případě díky kooperaci s Renaultem. Dvojice novinek používá původem francouzskou techniku, Renault se navíc stará o výrobu těchto aut.

Nová L200 je součástí strategického plánu Mitsubishi pro následující léta. Během pěti let tři diamanty uvedou 16 nových modelů, z toho devět elektroaut. Ne všechny však dorazí i na evropské trhy. Vedle nástupce L200 se spalovacími motory se počítá s blíže nespecifikovaným pick-upem s elektropohonem. Dorazit mají i SUV či MPV, zřejmě pro asijské trhy, stejně jako elektromobil vyvinutý ve spolupráce s Renaultem a Nissanem.

(vydáno, 27.8.2022 8:51, naposledy aktualizováno 10.7.2023 18:01)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *