SUV-kupé, neboli sportovně střižená SUV, zpropagovalo BMW, dnes jsou ale stále populárnější volbou i mezi mainstreamovými výrobci. Už delší dobu se mluví o tom, že jedno chystá také Peugeot. Nyní je takové auto konečně venku, v létě 2022 se nový Peugeot 408 oficiálně odhaluje. Co o sobě prozradil?
Poprvé se o tomto SUV-kupé začalo ve Francii mluvit už na začátku loňského roku, kdy server L’argus poprvé psal o sportovně střiženém crossoveru s technikou nejnovější generace modelu 308. Tehdy se o něm mluvilo jako o Peugeotu 4008, nakonec však byl využit název Peugeot 408.
Následně přípravy takového auta nepřímo přiznala i sama automobilka. V továrně v Mylhúzách totiž začala příprava na zahájení výroby blíže nespecifikovaného vozu s interním označením P54. Začalo se tu už s lakováním i montáží prvních předsériových aut, které předcházejí sériové výrobě. Ve Francii přitom měly jasno, právě P54 je interní označení pro chystané SUV-kupé. Model s interním označením P51 je totiž 308 hatchback, P52 odvozené kombi a P53 připravovaný sedan pro čínský trh.
Potvrdily se i zprávy, že jde o 4.687 mm dlouhé auto, díky čemuž je rozměrově asi o půl třídy výše než již prodávaný Renault Arkana. I tak 4.568 mm model konkurenční automobilky bude patřit mezi hlavní rivaly novinky Peugeotu. Rozvor pak zhruba odpovídá Citroënu C5 X, konkrétně má hodnotu 2.787 mm.
Design přitom přímo navazuje na dnešní 308, jíž jsou hodně podobné čelní partie. To znamená výraznou masku a vcelku agresivní vizáž této kombinace SUV a fastbacku, jak novinku prezentuje sám výrobce. Zadní část s nízkými koncovými světly však je odlišná, se zvýšenou stavbou a siluetou SUV-kupé. Shodně koncipovaný je také interiér.
Plug-in hybrid a nakonec i elektro
S 308 pak bude logicky sdílena platforma EMP2 v nejnovější evoluci, přizpůsobené zástavbě plug-in hybridního pohonu. Ten by měl hrát v nabídce prim. K dispozici jsou dvě taková provedení, Hybrid 180 a Hybrid 225. První s kombinovaným výkonem 133 kW, druhý se 165 kW. Oba se přitom spoléhají na benzinovou šestnáctistovku (se 110 kW nebo 132 kW dle verze) a elektromotor (v obou případech 81 kW). Baterie mají kapacitu 12,4 kWh. V nabídce je pak doplňuje ještě tříválec 1.2 PureTech s 96 kW.
Elektrická verze byla podle dřívějších zpráv vyloučena, v rámci změny strategie však nakonec Peugeot e-408 s elektrickým pohonem dorazí. Dočkáme se jí ale až několik měsíců po příchodu auta na trh.
Peugeot vůz pečlivě zkouší. Prototypy během testování najezdily přes 1,1 milionu kilometrů, na různých typech povrchu. Vedle silnic jezdily i na šotolině nebo v extrémních teplotách, za mrazu i ve vedrech.
Nový Peugeot 408 se začne prodávat na začátku roku 2023. Veřejnost by se pak s vozem mohla poprvé oficiálně seznámit na podzimním pařížském autosalonu. Ředitel českého zastoupení Peugeotu Marco Venturini se už dříve nechal slyšet, že značka právě pro Paříž chystá nějaké překvapení, což by měla být právě nová 408.
Výrobu pro Evropu zajistí závod v Mylhúzách, kde se již vyrábí i aktuální řada 308. Auto se pak krátce na to začne vyrábět také lokálně, v Číně. Tam se bude prodávat jako Peugeot 408X. Název 408 tam totiž již nese kompaktní sedan.
Peugeot 408: Základní technická data
- Délka x šířka x výška x rozvor: 4687 x 1848 x 1478 x 2787 mm
- Objem zavazadlového prostoru: 536 litrů, 471 litrů (PHEV)
- Výroba: 2022- (Mylhúzy, Francie)