Kompaktní kombíky dnes nadále patří mezi nejžádanější automobily na trhu. Ostatně není divu, pro rodiny nebývá lepšího auta – větší praktičnost za lepší cenu jen málokde najdete. Nabídka je tak opravdu pestrá a zástupci segmentu musejí být hodně povedení, ani klientelu zaujali. Pro Peugeot 308 SW to bezesporu patří. Bez diskuze ho řadím mezi nejlepší kompaktní kombi, co jsou aktuálně na trhu.
Elegantní i sportovní
Platí to už pro samotný design. Výrazná maska chladiče zajímavě kombinuje eleganci se sportovností, což je zvlášť zdůrazněno u zkoušené varianty GT. Možná ještě lepší pohled je na 308 SW zezadu.
Nízká koncová světla dodávají vozu tu správnou míru agresivity, stejně jako náznak spoileru pod zadním oknem. A když se ve tmě rozehraje ten světelný koncert na uvítanou, stojí to obzvlášť za to.
Povedený interiér
Rovněž kabina se náramně povedla. Použité materiály i jejich zpracování dokazuje snahu Peugeuotu stát na horní hranici mainstreamu. Palubní deska je navíc díky nezvyklému prolomení originální a vzdušně působící.
Pochvalu zaslouží i použité displeje s kvalitním obrazem s vysokým rozlišením. Hodně se mně líbila parkovací kamera, s jasným obrazem i za tmy. Jen ten vysoko umístěný přístrojový štít interiéru i-Cockpit je pro mě pořád kompromisní řešení, byť se za malý volant srovnám snáze než v Peugeotech minulé generace. Infotainment ale každopádně udělal velký mezigenerační skok vpřed, nejen díky kvalitnímu obrazu displeje, ale i díky rychlosti. Plusem je i možnost si individualizovat dotykové ikony pod displejem infotainmentu, díky čemuž ani tolik nevadí sázka na dotykové ovládání. I za jízdy velké
ikony snadno nahmatáte.
Sedí se hezky nízko. Sedačky jsou pohodlné, testovaný vůz využíval ty s certifikátem AGR. Měly tak i velice povedenou masážní funkci. Plusem je i prostorná schránka v loketní opěrce, s vývodem pro nabíječku chytrého telefonu. Výhled ven nicméně lehce ztěžují tlusté A-sloupky a stylově nízké zadní okno.
Navzdory prodlouženému rozvoru kombíku ani v případě praktičtější verze nicméně na zadních sedadlech není moc prostoru pro kolena, dospělý už tu má jen průměrně místa. Zato kufr je více než dostatečný, s pravidelnými tvary, háčkem na nákupní tašky a snadným sklápěním zadních sedadel páčkou. Jen po sklopení sedadel není výsledná plocha zcela rovná, byť bez schodu.
A co spotřeba 1.5 BlueHDi?
Peugeot 308 SW jsem zkoušel s turbodieselem 1.5 BlueHDi (96 kW). Milovníky nafty jistě potěší. Má slušný zátah a supernízkou spotřebu. Dlouhodobě se drží pod pěti litry, což spolu se slušnou (53l) palivovou nádrží znamená, že hravě zvládnete ujet okolo 1.000 km na jednu nádrž. Na dálnici si řekne o 5,5 l/100 km, pravidelné jízdy ve městě znamenají 6 l/100 km, méně při volnější dopravě. Počítejte však s hrubším chodem, který zaznamenáte i na dálnici.
Největším soupeřem pro naftovou 308 je tak ten z vlastní stáje, 308 s tříválcem 1.2 PureTech. Ten je kultivovanější, s příjemnějším zvukem a dosahuje obdobné spotřeby. Turbodiesel naproti tomu má jistější tah při akceleraci, díky vyššímu točivému momentu.
Jízdní vlastnosti jsou na jedničku. 308 SW je francouzsky komfortní, zároveň však dostatečně jistá. Nebojí se ani rychlejšího tempa, karoserie se v oblouku nijak nenaklání, podvozek na nerovnostech
nebouchá. Šum od pneumatik ale bývá slyšet, auto je totiž poměrně náchylné na povrch pod koly.
Komfortně naladěná je také osmistupňová automatická převodovka. Rychlosti mění rychle a hladce, prakticky neznatelně. Jen při dojezdech třeba k semaforu si lehce cukne.
Další recenze Peugeotu 308
David Bureš, ČSAKA.cz
Kolem a kolem to jsou pozitivní dojmy. Zkrátka řečeno, tohle auto se vážně povedlo! Peugeot 308 dnes patří mezi nejlepší kompakty na trhu, není-li ten vůbec nejlepší.
Adam Václavek, Wikicars.cz
Peugeot 308 GT Pack 1.5 BlueHDI s osmistupňovým automatem má pár chyb. Peugeoťácká kabina nemusí sedět každému, informační systém umí být otravný a nestojí zrovna málo. Ve výsledku je to ale velice dobře jezdící auto, které úchvatně vypadá a má na danou kategorii překvapivě kvalitní interiér. Škoda jen, že krom hybridu v nabídce není žádný výkonný motor.
Peugeot 308 Allure Pack Hybrid 180: Pokud máte možnost nabíjet a využijete čistě elektrický dojezd, tak základní hybrid smysl dává. Jestli na to občas rádi šlápnete, určitě bych sáhl po líbivějším provedení GT s výkonnějším ústrojím. Nafta mi pak v 308 připadá jako nejzbytečnější. Je sice o něco úspornější než 1.2 PureTech, ale taky dražší a ve všech ohledech jízdy horší. Jak už asi tušíte, 1.2 PureTech 130 je za mě tím nejlepším motorem, jaký lze pod kapotu 308 nakonfigurovat. Škoda jen, že Peugeot nenabízí 1.6 Puretech 225 bez hybridu, který má třeba DS 4 ze stejné rodiny.
Tommy.Lee
Pěkný, pohodlný auto, za kterým se rád otočím. Ten tříválec už pěkně jede a za málo. Kufr má velkej, ale vzadu moc místa není. Ten malej volant super, na okreskách s nim kroutim jak ve formuli. Chtěl bych ale pohodlnější sedačky, na dlouhých cestách z nich bolí záda.
Pan tajemný
+ Povedený design, luxusní materiály uvnitř, povedený nový infotainment, solidní odhlučnění, zajímavý zvuk 1.2 PureTech s vynikajícím řazením, solidní spotřeba, kvalitní parkovací kamera, možnost bohaté výbavy, slušný kufr, komfortní podvozek
– Kompromisní posaz za volantem, stísněná kabina hatchbacku, přece jen vyšší ceny
Dominik Parajka
Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDI (2022)
Plusy: štýlový dizajn, dobre svietiace LED svetlomety, veľký a praktický kufor, nádherný interiér, veľmi dobré predné sedadlá s masážnou funkciou, intuitívne ovládanie infotainmentu, veľmi dobrý 3D virtuálny kokpit, príjemné jazdné vlastnosti, nízka spotreba
Mínusy: absencia funkcie auto-hold automatickej prevodovky
Miki
Krásný auto, uvnitř luxusní. Vybíral jsem mezi tříválcem 1.2PureTech a naftou 1.5 BlueHDi. Nakonec jsem vzal puretech, je o dost tišší a s podobnou spotřebou. Na dlouhých cestách je pohodlný, vzadu ale není moc místa
VB
Peugeot 308 SW je docela povedeně auto. Zdá se, že designeři naštěstí natrvalo opustili odporný vzhled z doby před 10 lety, takže nyní vypadá 308 jak dynamicky, tak i elegantně jak zepředu, tak i zezadu. Jen boční pohled mě moc neoslovuje, dle mého názoru příliš nekoresponduje se sportovní přídí a zádí, boční silueta 508 se povedla více. Od kolegů jsem také slyšel kritiku na nové logo Peugeotu, ale přes počáteční nejistotu s ním nemám žádný problém, dokonce mi k této přídi nové černé logo sedí více, než kdyby tam byl původní lvíček v chromu. S čím však mám pořád problém, je palubní deska. Nikoliv však kvůli použitým materiálům nebo kvalitě, obojí je na výborné úrovni, zde nemám žádné výhrady. Líbí se mi i celkový design palubovky, ale nelíbí se mi i-Cockpit, nemohu si na něho zvyknout a ani mě neoslovil 3D přístrojový štít. Celé řešení se mi zdá nepřehledné, hůře se v něm orientuji a to vše spolu s dotykovým ovládáním je krokem proti bezpečnosti. Malý hranatý volant je sice hezký designový kousek, ale při delší jízdě je mi nepříjemný do ruky.
Co se týče vlastní jízdy, tak zde výhrady nemám žádné. Peugeot naštěstí nezapomněl, že ještě existují dieselové motory, které mají velký točivý moment, táhnou hezky odspodu a mají malou spotřebu. To je i případ zde použité 1,5 HDi s automatem. Tato kombinace je velice vhodná na dlouhé cestování, podvozek je velmi pohodlný, dobře naladěný, prostě ideální kompromis mezi sportovností a komfortem. K motoru mám jen jedinou výhradu a to je hrubší chod, ale s tím se dá žít
Celkově je Peugeot 308 SW velmi povedené auto, pro mnohé určitě téměř ideální rodinné vozidlo. Docela mě bude zajímat, jak se prodejně popere s bratrancem ze stejné stáje, tedy s Opelem Astra, který se také povedl a má konzervativnější palubní desku s klasickými tlačítky a ovladači.