Audi reálně uvažuje o účasti v F1. Jasno má být už brzy

Formule 1 čeká v nadcházejících letech klíčová technická změna, zřejmě v roce 2026 v platnost vstoupí nové technické regule týkající se pohonných jednotek. A právě takové úpravy pravidel obvykle přilákají nové zájemce o účast v šampionátu. Stalo se tomu tak i tentokrát, kdy o vstup do Formule 1 projevil koncern Volkswagen Group. Ten s největší pravděpodobností vstoupí do F1 prostřednictvím značky Audi.

O možné účasti Audi v F1 se spekuluje už několik měsíců, Zástupci Audi se totiž zúčastnili i debaty o možných nových pravidlech, kterých se vedle stávajících konstruktérů Formule 1 zúčastnili také představitelé Porsche. Debaty podle všeho probíhaly podle představ Audi. Server RaceFans totiž informoval o tom, že Audi reálně zvažuje svoji účast ve Formuli 1. Plán ještě nyní musí schválit dozorčí rada automobilky. Pokud se tomu tak stane, má Audi svoji budoucí účast ve Formuli 1 oznámit už na začátku roku 2022.

Vstoupí Audi do F1 jako tým?

Podle zdrojů serveru předseda představenstva Audi Markus Duesmann a vedoucí technického vývoje značky Oliver Hoffmann zaslali dopis odcházejícímu prezidentu FIA Jeanu Todtovi a šéfu šampionátu Formule 1 Stefanu Domenicalimu, v němž sdělují, že se domnívají, že návrh předpisů nabízí spravedlivý kompromis pro nováčky a stávající konkurenty, stejně jako splňuje cíle dohodnuté pro nové pohonné jednotky.

Jeví se tak, že by Audi mohlo být novým dodavatelem pohonných jednotek pro týmy Formule 1. Přidalo by se tak k těm současným, Ferrari, Renaultu, Mercedesu a Red Bullu. Poslední jmenovaný přebírá práce na agregátech po Hondě, která naopak z šampionátu odchází. V tuto chvíli přitom není jasné, zda by čtyři kruhy ve Formuli 1 figurovaly jen jakožto dodavatel motorů, nebo i jako tým. V nedávné době se však vyrojily zprávy o zájmu Audi o stáj McLaren, případně Williams. Nechme se tak překvapit, jak to ještě dopadne.

Nové motory F1 pro rok 2026

Světová rada motoristického sportu FIA mezitím každopádně potvrdila, že nové pohonné jednotky pro Formuli 1 jsou chystané na rok 2026. Uchovají si stávající koncepci, v podobě přeplňovaných vidlicových šestiválců o objemu 1,6 litru.

Nově však do nich bude tankováno 100% udržitelné palivo. Množství elektrické energie bude zvýšeno, což konkrétně má znamenat nárůst výkonu dodávaného elektromotorem, až na nějakých 350 kW. Zároveň má skončit technicky komplikovaná jednotka MGU-H, která využívá tepelnou energii výfukových plynů pomocí motorgenerátoru připojeného k turbíně. Navíc mají být nově omezeny náklady na vývoj pohonné jednotky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.