Pokud bychom měli hledat stylistický trend automobilového průmyslu posledních let, byla by to nepochybně sázka na novou značkovou identitu. Nové logo v posledních měsících představilo hned několik výrobců, zatím posledním z nich je Citroën.
Francouzská automobilka mění své logo podesáté ve své dosavadní, 103 let trvající historii. Na sériových vozech bude uvedeno od poloviny roku 2023. Ještě předtím se však objeví na některých konceptech, z nichž ten první se představí už zanedlouho, na konci září. Půjde o zatím nespecifikovanou vizi rodinného automobilu, která by následně mohla debutovat na pařížském autosalonu.
Podle Citroënu je nové logo součástí nového designérského stylu, jehož bude jasně rozpoznatelným znakem. Jednoduchost přitom souvisí s dnešními trendy, má být rozpoznatelnější v digitálním prostředí. Oproti dosavadní verzi je hlavní novinkou výrazný ovál kolem dvou charakteristických ozubů. Ten přitom odkazuje na vůbec původní logo Citroënu. Novou firemní identitu pak doplňuje nové motto: nic námi nepohne tak jako Citroën.
„Naše nová identita je elegantním symbolem pokroku,“ říká šéf automobilky Vincent Cobée s tím, že nová auta značky mají být odvážná a zpochybňující průmyslová pravidla, stejně jako cenově dostupnější, hravější a komfortnější. S touto charakteristikou se přitom počítá i v rámci chystaného přechodu k elektromobilitě. V rámci koncernu Stellantis totiž Citroën má být společně s Fiatem tou cenově dostupnou značkou.
Citroën je v poslední době několikátou značkou, která změnila své logo. Jen z koncernu Stellantis se nového loga dočkaly Peugeot či Opel. Loga v minulých měsících měnil také Renault, Daciay nebo Škoda.