KatalogCR-VHonda

Honda CR-V (2023-)

Honda CR-V je dnes už tradiční součástí nabídky SUV. Vždyť první generace uvedená v roce 1996 patřila mezi průkopníky dnes tak oblíbené kategorie. V minulých měsících se tak čekalo na již šestou generaci tohoto dnes rodinného SUV. Nová Honda CR-V na evropské trhy dorazila v roce 2023. Už o rok dříve se však představila verze pro americký trh, která v lecčems naznačila nyní odhalenou podobu evropské specifikace.

Příchod nové Hondy CR-V pro rok 2023 už dříve naznačily první nákresy připravovaného vozu. Ty avizovaly výraznou změnu podoby, vůz vsadil na dominantní masku chladiče a celkově sportovnější vizáž. Vertikálně orientovaná koncová světla navázaly na předchůdce, zatímco příď na modely Civic nebo HR-V. Právě přední partie evropské varianty se od té americké lehce liší.

Velikostně pak vůz výrazně narostl, konkrétně rozvor se natáhl o čtyři centimetry. Auto je tudíž 4.693 mm dlouhé, 1.864 mm široké a 1.692 mm vysoké, rozvor činí 2.700 mm. Tato změna uvolňuje prostor v nabídce pro nově uvedenou Hondu ZR-V.

Uvnitř si auto uchovalo i konvenční mechanické ovladače. Obrazovku infotainmentu doplňuje digitální přístrojový štít.

Z hlediska pohonných jednotek nové CR-V pokračuje v trendu elektrifikace nabídky Hondy. V Evropě bude totiž CR-V nové generace poprvé k dispozici s možností plně hybridní a plug-in hybridní hnací jednotky. Obě varianty jsou vybaveny 2,0litrovým čtyřválcovým zážehovým motorem s Atkinsonovým cyklem s přímým vstřikováním, který byl přepracován s cílem zvýšit účinnost, kultivovanost a dynamický výkon v celé modelové řadě.

Plug-in hybrid CR-V e:PHEV  je schopen ujet 82 km v elektrickém režimu.

Mimochodem USA nové CR-V debutovalo jako hybrid s inovovaným systémem kombinujícím dvoulitrový benzinový čtyřválec s dvěma elektromotory, stejně jako se zážehovým turbomotorem o objemu 1,5 litru.

Jedna ze tří novinek

Automobil je součástí plánů na rozšíření a modernizace evropské nabídky značky. Mezi nové přírůstky tehdy patřily plně elektrické SUV v segmentu B e:Ny1, plně hybridní SUV segmentu C nazvané ZR-V a právě zcela nový model CR-V.

„Dovršení našeho cíle v oblasti elektrifikace představuje významný okamžik pro společnost Honda v Evropě,“ řekl k tomu Tom Gardner, výkonný viceprezident společnosti Honda Motor Europe. „Neusínáme však na vavřínech. S našimi plány na další rozšíření nabídky akumulátorových elektromobilů a hybridních vozidel pro naše zákazníky a naší nabídky v rychle rostoucích segmentech B- a C-SUV vozů jsme již značně pokročili,“ doplnil.

České ceny

České ceny nové Hondy CR-V pro rok 2023 startují na částce 1.079.900 Kč za hybrid s pohonem jedné nápravy. Za čtyřkolku se připlácí 50.000 korun. Už základní výbava Elegance zahrnuje deset airbagů, asistent pro jízdu v kolonách, elektricky ovládané víko kufru, kožený interiér, vyhřívaná přední sedadla nebo dvouzónovou automatickou klimatizaci. Nechybí ani navigace, rádio s osmi reproduktory, panoramatická střecha, přední i zadní parkovací senzory nebo zadní parkovací kamera.

Advance pak přidává upozornění na vozidla a osoby blížící se před vůz z boku, head-up displej, vyhřívaná zadní sedadla a přední sedačky s ventilováním, vyhřívaný volant nebo prémiový hudební systém s 12 reproduktory.

Vrcholem je Advance Tech dostupný výhradně jako plug-in hybrid s pohonem jedné nápravy. Přijde na 1.394.900 Kč a zahrnuje adaptivní podvozek či parkovací asistent Parking Pilot.

Příjem objednávek byl zahájen v červenci 2023.

Honda CR-V (2023): České ceny

Motor2.0 i-MMD HEV 2WD2.0 i-MMD HEV 4WD2.0 i-MMD PHEV 2WD
Zdvihový objem (cm3)199319931993
Největší výkon (kW/min)135135135
Točivý moment (Nm/min) 335335335
PřevodovkaCVTCVTCVT
Zrychlení 0-100 km/h (s)9,09,49,4
Max. rychlost (km/h)194187195
Dojezd EV [km]82
Spotřeba WLTP (l/100 km)5,96,60,8
Cena Elegance (Kč)1.079.9001.129.900
Cena Advance (Kč)1.249.900
Cena Advance Tech (Kč)1.394.900
Ceny platné k 21.8.2023

Honda CR-V: Technická data

  • Rozměry – Délka x šířka x výška x rozvor: 4706 x 1942 x 1684 x 2701 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 579-617 litrů dle verze
  • Výroba: 2023-

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Jeden myslel na “Honda CR-V (2023-)

  • Honda CR-V udělala mezigeneračně obrovský skok vpřed. Auto, které nemělo (až na pravěký infotainment, trošku těžkopádné jízdní vlastnosti a nepříliš velké nadšení z jízdy po dálnici) žádnou výraznou slabinu, vystřídal nástupce, jenž je naprosto ve všem o pořádný kus lepší. Má prémiově působící design karoserie a interiéru, vynikající sedadla, plnou výbavu, prostorný a velmi dobře odhlučněný interiér, konečně zase velký kufr a výborně nastavený podvozek, poskytující komfort i radost z jízdy. Bez problémů zvládá dálnice, takže život s ním mohou znepříjemnit snad jen špatně umístěná díra v silnici. Jestli přemýšlíte o kompaktním nebo midsize SUV, rozhodně nezapomeňte navštívit dealera Hondy. Hlavně bych to doporučil davům majitelů RAV-4, kteří už se tomu z neznámých důvodů úspěšně vyhýbají tak pět, šest let. CR-V v této konfiguraci totiž za sebou nechává většinu mainstreamové konkurence a už konečně dokáže být důstojnou alternativou prémiovým SUV, o což Honda usiluje už docela dlouho.

    Více na: https://www.japan-cars.cz/2023/10/20/test-honda-cr-v-ehev/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *