Zájemci vybírají automobily různým způsobem, někdo hledí na povedený design, jiný hledá velký kufr, další zase žádá co nejlepší jízdní schopnosti. Část zákazníků ale hledí také na nízkou cenu. Zatímco design je ryze subjektivní záležitost a jízdní vlastnosti se také hůře měří, cena je objektivním parametrem. Proto jsme znovu prohledali české ceníky a hledali ty nejdostupnější automobily v České republice. Která jsou na jaře roku 2023 ta nejlevnější nová auta na trhu?
Seznam nejlevnějších automobilů na českém trhu jsme vytvářeli na základě aktuálních ceníků, dostupných na oficiálních stránkách jednotlivých značek. Neříkáme tak, že se nemůže najít i nějaký další levný model, než je v našem přehledu, v takovém případě ale může jít jen o nějakou dočasnou akci, případně zvýhodnění se značkovým financováním.
Nejlevnější auta na českém trhu (2023):
Model | Motor | Převodovka | Výbava | Základní cena (Kč) |
---|---|---|---|---|
Hyundai i10 | 1.0i (49 kW) | 5M | Start | 279.990 |
Mitsubishi Space Star | 1.2 MIVEC (52 kW) | 5M | Inform | 286.760 |
Kia Picanto | 1.0 DPI (49 kW) | 5M | Comfort | 294.980 |
Dacia Sandero | 1.0 SCe (49 kW) | 5M | Essential | 296.400 |
Hyundai i20 | 1.2i (62 kW) | 5M | Start | 309.990 |
Fiat Panda | 1.0 FireFly MHEV (51 kW) | 6M | Panda | 339.900 |
Kia Rio | 1.2 DPI (62 kW) | 5M | Comfort | 339.980 |
Toyota Aygo X | 1.0 VVT-i (53 kW) | 5M | Active | 342.000 |
Každopádně platí, že kvůli postupnému zdražování aut se zužuje nabídka modelů, které se vejdou pod hranici 300.000 korun. Do 300.000 korun už se nevejde ani nová Toyota Aygo X. Její první ceníková cena dnes už činí 342.000 Kč.
Postupně zdražuje také Dacia Sandero, která z nabídky již dříve vyškrtla někdejší základní stupeň Access. Aktuálně tak přijde minimálně na 296.400 Kč. I přes postupné zdražování Sandero zůstává nejlevnější malé auto na českém trhu. Jiný nový městský hatchback levněji neseženete. Do 300.000 Kč se tak na začátku roku 2023 vejdou už jen miniauta. Přitom třeba Volkswagen Up! už dnes pořídíte jen ze skladových zásob.
Do hranice 300.000 korun se pak už nevejde ani Citroën C3 nebo po loňském faceliftu ani Dacia Duster. Jaký rozdíl proti říjnu 2021, kdy v tehdejším žebříčku nejdostupnějších aut do 300.000 korun tyto modely nechyběly. Hranici 300.000 korun už dříve překonaly i Fiat Panda a Suzuki Ignis, které se ještě na začátku loňského roku pod tuto metu vešly.
Zdražování se přitom naposledy dotklo i nejlevnějšího auta na trhu. Hyundai i10 i kvůli příchodu modernizov