KatalogNissanPulsar

Nissan Pulsar C13 (2014-2018)

Nissan Pulsar generace C13 je kompaktní pětidveřový hatchback japonské značky nabízený v Evropě mezi lety 2014 a 2018. Tehdy jakožto typický zástupce nižší střední třídy vyplnil mezeru mezi malým MPV Note a kompaktním crossoverem Qashqai, zároveň se však stal nástupcem někdejší Tiidy. Kvůli nízkým prodejům však na evropských trzích skončil předčasně, už v roce 2014.

Globálně nabízený automobil byl primárně navržen pro potřeby evropských zákazníků, konkrétně se měl stát dostupnější alternativou k vozům typu VW Golf. Jméno naopak Nissan využil stejné jako u modelu již dříve nabízeného třeba v Austrálii nebo Asii. Nevrátilo se tak označení Almera kdysi tak populárního modelu stejné koncepce.

Design vsadil na vcelku konzervativní linie. V lecčems přitom navázal na druhou generaci crossoveru Qashqai, ať už světlomety (za příplatek diodovými) a maskou chladiče nebo prudce se zužující linií bočního prosklení. Ve své době dlouhý rozvor 2.700 mm měl zajistit maximalizaci vnitřního prostoru.

Kompaktní hatch na trh vstoupil s dvěma motory, zážehovým čtyřválcem 1.2 DIG-T (85 kW) a turbodieselem 1.5 dCi (81 kW). Později je doplnil i čtyřválec 1.6 DIG-T (140 kW). Poháněná byla vždy kola přední nápravy, základem byla modulární alianční platforma CMF.

Nissan Pulsar C13 se v evropské specifikaci vyráběl ve španělské továrně značky v Barceloně. Jinde ve světě, kde je model známý též jako Tiida, pokračuje nadále. V Evropě skončil, protože nikdy nedosáhl na zamýšlené prodeje až 80.000 kusů ročně.

Nissan Qashqai: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4385 mm x 1768 x 1520 x 2700 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 385 litrů
  • Výroba: 2014-2018 (Barcelona, Španělsko)

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

3 komentáře: „Nissan Pulsar C13 (2014-2018)

  • Nissan Pulsar byl svého času podle mě trochu nedoceněným a přehlíženým automobilem. Vznikl jako levnější alternativa k typickým zástupcům kompaktní třídy typu VW Golf a pokud jste ho právě tak brali, nebylo to vůbec špatné auto. Dokázalo zaujmout velice prostorným interiérem a velkým zavazadelníkem, dobře odhlučněným motorem nebo přesným řazením. I dnes pak může zajmout široká výbava nebo přehledné ovládání. Naopak tlumení příčných nerovností nebylo zrovna zázračné, použití výhradně jednoduché zadní nápravy zkrátka udělalo své. Dnes se tak může jednat o tip na zajímavou ojetinu, byť se hovoří o tom, že spolehlivost není na takové úrovni jako u jiných Nissanů.

    Reagovat
  • Pulsar je nedoceněné auto, které NIssan přestal vyrábět dříve, než potenciálním zákazníkům došlo, jak je dobré. V Čechách doplatilo na to, že to je „jen“ Nissan, kdyby jej vyráběl někdo jiný, možná by bylo úspěšnější. Trochu mi připomíná Nissany Primera řady P10 a P11, které jsem kdysi měl jako služební auta. Prostě auto nenápadné vzhledem, takové trochu „dědkovské“, s velice dobře naladěným podvozkem, který by snesl i silnější motor. Zároveň pohodlné a díky velkému rozvoru (o 8 cm delší než současný Golf) dostatek místa jak vpředu, tak vzadu. Palubní deska neurazí, spíše střízlivá, vše pěkně po ruce, slušná výbava. Na to auto si hned zvyknete, jde pěkně do ruky, nad ničím nemusíte přemýšlet. Kdyby ho dál vyráběli, klidně si ho koupím, prostě za slušné peníze pořádný kus auta. Ale bohužel, už mám smolíka.

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *