Značka Volkswagen chystá postupné rozšíření nabídky elektromobilů, když počítá i s návratem do nejmenšího segmentu. Nové maličké elektro naznačené letošním konceptem ID. Every1 dorazí v roce 2027, což zároveň otevřelo otázku, zda jej doplní i sourozenci dalších koncernových značek.
Byla by to logická volba, protože by tím koncern rozdělil náklady na vývoj takového automobilu. Navíc by to nebylo nic nového, koncern VW Group už v minulosti nabízel trojici miniaut se stejnou technikou – Volkswagen Up!, Škodu Citigo a SEAT Mii. Vůz přezdívaný ID.1 přitom má být duchovním nástupem modelu Up!
Nic takového se ale v tuto chvíli nechystá, ID.1 se sourozence se znaky Škody, SEATu nebo třeba Cupry nedočká. Tvrdí to alespoň Kai Grünitz, vedoucí technického vývoje ve Volkswagenu, kterého citoval britský Autocar.
„Myslíme si, že v příštích několika letech (segment miniaut) poroste, takže si opravdu myslíme, že příchod v roce 2027 je ten správný čas, zejména s ohledem na všechny ty řeči kolem spalovacích motorů a toho, jak s nimi v Evropě skoncujeme. Takže si myslím, že rok 2027 je ten správný časový okamžik pro ID.1, a pokud trh opravdu půjde nahoru, můžeme se pak snadno rozhodnout, že přineseme modely Cupra nebo Škoda, ale zatím to neplánujeme,“ tvrdí Grünitz.
Nový Volkswagen ID.1 se odhaluje jako koncept. Elektromobilitu konečně učiní dostupnou. Ještě si na něj ale počkáme
Volkswagen chce totiž na vzniku auta ušetřit jiným způsobem. Jeho vývoj má být rychlejší a kratší, a to i díky spolupráci Volkswagenu s firmou Rivian. To zároveň v případě potřeby urychlí příchod dalších derivátů jiné koncernové značky.
Rozhodnutí koncernových značek se tak ještě může změnit a další miniaturní elektromobily mohou přece jen dorazit. Zvlášť sourozenec se znaky SEATu by dával smysl. Už jen pro zaměření se španělské značky na cenově dostupná auta, stejně jako dřívějším prohlášení vedení, že španělská značka v budoucnu nabídne elektromobil za cenovku zhruba 500.000 korun. Tolik má stát i Volkswagen ID.1.
V segmentu malých automobilů je však jiná. Chystaný Volkswagen ID.2 doplní i další modely se stejnou technikou, v podobě architektury MEB ve verzi s pohonem předních kol. Škoda chystá malé SUV Epiq, Cupra zase model Raval. Tyto elektromobily za cenu zhruba 620.000 korun se budou vyrábět ve Španělsku, v závodu Martorell.