Peugeot 408 s interním označením P54 je kompaktní SUV-kupé představené francouzskou automobilkou v létě 2022. Tehdy rozšířilo nabídku vozů značky v nižší střední třídě, když využilo tehdejší oblíbenou karoserii SUV-kupé s technikou tehdejší generace modelu 308 a již kdysi používaného jména.
Poprvé se o tomto SUV-kupé začalo ve Francii mluvit už na začátku loňského roku, kdy server L’argus poprvé psal o sportovně střiženém crossoveru s technikou nejnovější generace modelu 308. Tehdy se o něm mluvilo jako o Peugeotu 4008, nakonec však byl využit název Peugeot 408.
Následně přípravy takového auta nepřímo přiznala i sama automobilka. V továrně v Mylhúzách totiž začala příprava na zahájení výroby blíže nespecifikovaného vozu s interním označením P54. Začalo se tu už s lakováním i montáží prvních předsériových aut, které předcházejí sériové výrobě. Ve Francii přitom měly jasno, právě P54 je interní označení pro chystané SUV-kupé. Model s interním označením P51 je totiž 308 hatchback, P52 odvozené kombi a P53 připravovaný sedan pro čínský trh.
Potvrdily se i zprávy, že jde o 4.687 mm dlouhé auto, díky čemuž je rozměrově asi o půl třídy výše než již prodávaný Renault Arkana. I tak 4.568 mm model konkurenční automobilky patří mezi hlavní rivaly Peugeotu. Rozvor pak zhruba odpovídá Citroënu C5 X, konkrétně má hodnotu 2.787 mm.
Design přitom přímo navázal na soudobou 308, jíž jsou hodně podobné čelní partie. To znamená výraznou masku a vcelku agresivní vizáž této kombinace SUV a fastbacku, jak novinku prezentuje sám výrobce. Zadní část s nízkými koncovými světly však je odlišná, se zvýšenou stavbou a siluetou SUV-kupé. Shodně koncipovaný je také interiér.
Plug-in hybrid a nakonec i elektro
S 308 pak je logicky sdílena platforma EMP2 v nejnovější evoluci, přizpůsobené zástavbě plug-in hybridního pohonu. Ten by měl hrát v nabídce prim. K dispozici jsou dvě taková provedení, Hybrid 180 a Hybrid 225. První s kombinovaným výkonem 133 kW, druhý se 165 kW. Oba se přitom spoléhají na benzinovou šestnáctistovku (se 110 kW nebo 132 kW dle verze) a elektromotor (v obou případech 81 kW). Baterie mají kapacitu 12,4 kWh. V nabídce je pak doplňuje ještě tříválec 1.2 PureTech s 96 kW.
Elektrická verze byla podle dřívějších zpráv vyloučena, v rámci změny strategie však nakonec Peugeot e-408 s elektrickým pohonem dorazí. Dočkáme se jí na podzim 2024, kdy bude debutovat na pařížském autosalonu.
Nakonec přichází s jinou technikou než spřízněný kompakt e-308. V tomto případě totiž v útrobách pracuje synchronní elektromotor o výkonu dokonce až 157 kW spoléhající se na nikl-mangan-kobaltové baterie s kapacitou 58,2 kWh. Nabíjet akumulátor lze stejnosměrným proudem o výkonu nejvýše 120 kW, což zajišťuje dobití z 20 na 80 % jeho kapacity za zhruba 30 minut.
Peugeot vůz pečlivě zkoušel. Prototypy během testování najezdily přes 1,1 milionu kilometrů, na různých typech povrchu. Vedle silnic jezdily i na šotolině nebo v extrémních teplotách, za mrazu i ve vedrech.
Výrobu pro Evropu zajišťuje závod v Mylhúzách, kde se již vyrábí i aktuální řada 308. Auto se začalo vyrábět také lokálně, v Číně. Tam se prodává jako Peugeot 408X. Název 408 tam totiž již nese kompaktní sedan.
Peugeot 408: Základní technická data
- Délka x šířka x výška x rozvor: 4687 x 1848 x 1478 x 2787 mm
- Objem zavazadlového prostoru: 536 litrů, 471 litrů (PHEV)
- Výroba: 2022- (Mylhúzy, Francie)
Peugeot 408 GT Plug-in Hybrid 225
Peugeot 408 je samotář, který nikam nezapadá. Může za to zevnějšek, který kombinuje prvky liftbacku, kupé a SUV, k tomu je postavený na základu poměrně malého hatchbacku 308. Konkurence tedy mnoho nemá, jestli vůbec nějakou. Kdo by si ho měl koupit? Někdo, komu se líbí 308, ale chce více stylu a extravagance. V 90% věcí jde o totožná auta. Pokud chcete dobrý Peugeot, asi bych zůstal u 308. Jeho design mi přijde vyváženější, vzadu je více místa na hlavu a kufr je v podání kombi SW výrazně větší. A 308 má i další výhody. Je k dispozici s naftovým motorem 1.5 BlueHDI nebo s manuální převodovkou.
Více na: https://www.wikicars.cz/test-peugeot-408-gt-plug-in-hybrid-225-1-6-puretech-je-to-308-nebo-neni-to-308/