Recenze: Opel Combo XL Elegance Plus 1.5 CDTI AT8 (2024)

Opel Combo XL Elegance Plus 1.5 CDTI AT8 2024

Segment klasických MPV je v Evropě dnes už prakticky mrtvý, zájemci o ryze rodinné auto tak musejí hledat mezi alternativami. Těmi jsou rodinná SUV nebo osobní dodávky. Do druhé skupiny patří i Opel Combo, který pro rok 2024 prošel modernizací. Nastal tak vhodný čas na test, vůz jsem vyzkoušel v prodloužené verzi Combo XL s turbodieselem 1.5 CDTI. Jak na mě zapůsobil?

Design: Dodávka ve stylu Astry

Opel Combo je jedním z pětice sourozenců vyvinutých ještě v éře Skupiny PSA. Na stejném základu stojí i Citroën Berlingo a Peugeot Partner/Rifter, postupně se k nim přidaly i Toyota Proace City a Fiat Doblo. Základ designu je tak pro všechny tyto kompaktní modely shodný, největším rozdílem jsou svébytné přední partie přizpůsobené stylu té které značky. Combo se tak dočkalo takzvaného Opel Vizoru ve stylu Mokky nebo Astry, díky čemuž vypadá o poznání moderněji než dosavadní provedení stylizované ještě dle původního Crosslandu. Vlastně bych řekl, že z dnes kompletně modernizovaných sourozenců, tzv. rodiny K9 vypadá nejlépe.

Podobně jako bratři je i Combo dostupné ve dvou délkových provedeních. Testovaný prodloužený model, nazývaný Opel Combo XL nebo Combo L2H1, se liší nataženým rozvorem o 190 mm na 2.975 mm a výslednou délkou 4.760 mm.

Interiér: Jak v osobním autě

Interiér mile překvapí svým ztvárněním. Combo se v rámci faceliftu dočkalo moderních displejů, přístrojový štít i obrazovka infotainmentu tak mají superkvalitní obraz, což navozuje moderní atmosféru blízkou klasickým osobním autům. Modernizace obecně vylepšila kvalitu použitých materiálů, Combo nicméně pořád nezapře dodávkový původ, hlavně kvůli použitým tvrdým plastům na palubní desce. U rodinného auta nicméně takové řešení není na škodu.

Infotainment je konečně moderní, jde o generaci systému známou třeba z Astry. To znamená hezkou grafiku, kvalitní obraz parkovací kamery nebo možnost individualizace zobrazení. Reakce systému jsou nicméně spíše pomalejší. Zůstávají tu však dvě konvenční tlačítka pro přímý vstup na hlavní obrazovku a nastavení vozidla, což urychluje třeba vypnutí otravného hlídače maximální povolené rychlosti.

Za volantem se sedí pocitově vysoko, což pomáhá rozhledu. Na druhou stranu, A-sloupky jsou poměrně silné, což zase výhled do stran omezuje. 

Prodloužené Combo pak nabízí bohatý vnitřní prostor. Prostřední řadu tvoří trojice samostatných sedadel, na nichž má dostatek místa také dospělý cestující. Překvapivě dostatečný prostor budou mít dospělí i v příplatkové třetí řadě, která co do prostoru rozhodně není nouzová záležitost. Kvůli vysokému schodu je však nastupování sem poněkud krkolomnější, kvůli nízko položenému sedáku zase není posaz tak pohodlný.

Základ společný s dodávkou pak znamená slušnou variabilitu. Druhá řada se tak sklápí do podlahy, zavazadlový prostor má účelně pravidelné tvary. U Comba XL je navíc kufr opravdu velký. Když tak třetí řadu sedadel překlopíte vpřed, vejde se sem kočárek i několik zavazadel k tomu. Při obsazení všech sedmi sedadel každopádně už počítejte s tím, že tolik prostoru pro zavazadla už nezbude. Shodný základ s dodávkou má pak výhodu v rozměrném víku kufru nebo nízké nakládací hraně, díky čemuž je nakládání bagáže jednoduché. Drobnosti navíc můžete naložit i výklopným oknem v pátých dveřích.

Praktický je přitom také interiér. Šikovná je schránka za přístrojovým štítem, odkládací prostor za displejem infotainmentu nebo polička nad předními sedadly. Před spolujezdcem jsou pak hned dvě schránky. Combo tak podobně jako sourozenci plně využívá vnitřní prostor. Jen škoda, že se nikam nehodí uložit mobilní telefon tak, aby neklouzal.

Motor: Silnější 1.5 CDTI jako optimum

Opel Combo dnes pořídíte s benzinovým tříválcem 1.2 Turbo, dvou variantách turbodieselu 1.5 CDTI nebo jako elektromobil. Přestože vznětové motory dnes u osobních aut stojí trochu stranou zájmu, pro Combo se jeví jako optimální pohon.

Testovaná silnější verze 1.5 CDTI s výkonem 96 kW už má dostatek síly, byť samozřejmě se na dálnici už začnou projevovat výkonnostní limity, zvlášť při plném naložení.

Spárování s příplatkovým osmistupňovým automatem je nicméně hladké. Převodovka řadí hladce a logicky, nechybí ani páčky pod volantem.

Spotřeba paliva se pak drží na vcelku nízké úrovni. Ta dlouhodobá se pohybuje okolo 6 l/100 km. Dálniční přesuny znamenají 6,5 l/100 km, při městském popojíždění se apetit pohybuje okolo 7 l/100 km.

Toyota Proace City Verso Long EV 2023

Test: Toyota Proace City Verso EV Long (2023)

Toyota se proslavila hlavně svými spolehlivými vozy s úsporným hybridním pohonem. V posledních letech ale její nabídka postupně expandovala, japonská …

Jízdní vlastnosti: Slušný komfort

Jízdní vlastnosti odpovídají očekávanému charakteru takového vozidla. Podvozek je laděn hlavně na komfortní notu, plusem je, že ani s prázdnou kabinou zadní náprava nijak zvlášť nebouchá.

Na dálnici se však připravte na to, že uslyšíte vrnění dieselového motoru a šum větru vanoucího okolo vysoké karoserie. Ten je pak zesílen na zadních sedadlech, na nichž je zřetelný lehký šum od otevíraného okna ve víku kufru.

Opel Combo: Základní technická data

Motor1.5 CDTI
Rok2024
Obsah motoru (ccm)1498
Výkon (kW)96
Točivý moment (Nm)300
Převodovka8A
Maximální rychlost (km/h)184
Zrychlení z 0-100 km/h (s)11,4
Spotřeba paliva – kombinovaná dle WLTP (l/100 km)5,6
Emise CO2 – kombinované dle WLTP (g/km)140
Objem palivové nádrže (l)50
Hmotnost pohotovostní/užitečná (kg)1650/650

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *