Renault Talisman měl za úkol zlepšit pozici značky ve střední třídě. Jenže zájem o klasické vozy segmentu D napříč Evropou v posledních letech klesá, na což doplatil i Talisman. Automobilka už počítá s ukončením výroby tohoto modelu, a to už v únoru 2022. Přímý nástupce Talismanu už nepřijde, místo sedanu a kombíku hodlá Renault nabídnout nové SUV kupé, odvozené od chystaného SUV Austral, nástupce Kadjaru.
O chystaném konci Talismanu informovala facebooková stránka Rnews, tradičně dobře informovaná o dění v automobilce Renault. Ukončení výroby přitom bude postupné. Ještě letos skončí výroba motorizace 1.3 TCe s manuální převodovkou, následně přijde na řadu konec 1.8 TCe a v únoru pak i turbodieselu 2.0 Blue dCi.
Proč Talisman neuspěl?
Důvodem konce Talismanu bez přímé náhrady jsou jeho mizerné prodeje. Vždyť za letošní rok se Talisman dokonce nevešel ani do první stovky napříč segmenty v domovské Francii! Prodeje Talismanu mezi lety 2015 až 2020 pak byly zhruba podobné jako za jediný rok a půl prodeje předcházející Laguny třetí generace. Na trh přitom Talisman přicházel s cílem zlepšit reputaci po nepříliš úspěšné Laguně třetí generace. I proto došlo ke změně jména tohoto modelu střední třídy.
Jenže ani Renault Talisman úspěšný nebyl. Nízké prodeje přitom nelze svalit jen na klesající zájem evropské klientely o modely střední třídy. Po spuštění prodejů Talisman bojoval s dětskými nemocemi a kolísavou kvalitou zpracování. Leckomu vadily také maloobjemové motory. Jestliže v segmentu byl typický dvoulitrový turbodiesel, Renault zpočátku nasadil jen naftovou šestnáctistovku. Objem motorizací se zvětšoval až v rámci faceliftu v roce 2018. To už ale na záchranu reputace bylo pozdě. I proto místo sedanu a kombíku má dorazit SUV kupé, které vzhledem k prodejním trendům slibuje vyšší obchodní potenciál.