Test: Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech 130 (2024)

Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech 130 (2024)

Peugeot 2008 se loni dočkal modernizace, kterou jsem měl již možnost vyzkoušet ve formě elektrické verze e-2008, se silnějším elektromotorem o výkonu 115 kW. České zákaznické preference jsou ale přece jen jiné, největší zájem zůstává o spalovací motory. Modernizovaný Peugeot 2008 jsem tak vyzkoušel znovu, tentokrát s benzinovým tříválcem 1.2 PureTech 130 o výkonu 96 kW. Jak v testu obstál?

Design: Povedený facelift

Co se týče designu, tak na jedničku. Peugeot zkrátka modernizace svých aut umí, a tak je 2008 povedeně omlazena, díky jinak řešené masce, s novým, retro stylizovaným logem Peugeotu. Odlišné jsou i světlomety s třemi “drápy” denního svícení v nárazníku, nahrazující dosavadní jednoduchý “tesák”, na každé straně. Záď se naopak měnila spíše decentně, s novou grafikou koncových světel a nápisem Peugeot v inovovaném fontu. Výsledkem úprav je dospěleji vypadající automobil, který se opticky přibližuje nové generaci vozů Peugeot.

Interiér: Prémiově působící a prostorný

Změny v interiéru vycházejí z ducha doby. Nejviditelněji dnes stárnou multimediální systémy, a tak se 2008 dočkala nové generace infotainmentu známé z aktuální generace 308 nebo 408. Vedle zvětšeného displeje na 10” a kvalitnějšího displeje to znamená moderní grafiku, vyspělejší navigaci TomTom nebo superkvalitní obraz parkovací kamery, díky čemuž kabina prošla opravdu velkým zlepšením.

Plusem je i možnost personalizace menu. Navíc tu nadále zůstávají dodatečná tlačítka pro nastavení vybraných funkcí auta. Pro změnu teploty klimatizace ale už bohužel musíte do multimediálního systému. Nevýhodou je pak bezdrátová nabíječka chytrých telefonů, v níž přistroj klouže, a tak se nástroj často přestane nabíjet. Majitelům starších smartphonů pak může vadit využití USB-C nabíječek.

Jinak je to dobře známá kabina 2008. Použité materiály jsou v rámci segmentu na vysoké úrovni, přední sedadla jsou pohodlná. U sedadla řidiče je tu i funkce masáže, byť s jednodušším řešením v podobě pohybu bederní opěrky. Do stran je ale hůře vidět kvůli tlustým A-sloupkům. Řešení i-Cockpit s výše posazeným přístrojovým štítem a maličkým volantem nicméně znamená kompromis v posazu za volantem. Na displej zkrátka není moc vidět, částečně ho kryje věnec volantu, anebo máte volant nepohodlně nízko. Některým zákazníkům ale toto řešení vyhovuje.

Vnitřní prostor je nicméně na poměry kategorie městských SUV na slušné úrovni. I dospělý má na zadních sedadlech dostatek prostoru a pohodlně tu zvládne i delší trasy. Stejně tak zavazadelník s udávaným objemem 434 litrů zaslouží pochvalu. Pokud vyjmete krycí plato, vejde se sem i napříč umístěný kočárek včetně korby. Uvnitř je pak šikovná přihrádka na mobil ve středovém panelu – dvířka schránky zároveň slouží jako držák na mobilní zařízení.

Motor: 1.2 PureTech 130 by zasloužil lepší sladění

Jak bylo řečeno v úvodu, Peugeot 2008 jsem tentokrát vyzkoušel s benzinovým tříválcem 1.2 PureTech 130, motorem o výkonu 96 kW a točivém momentu 230 Nm. Ten je dnes středem nabídky konvenčních motorů, stojícím mezi základním tříválcem 1.2 PureTech se 74 kW kombinovaným s manuálem a hybridním Hybrid 136 s tříválcem o výkonu 100 kW, který je svým způsobem náhradou za někdejší turbodiesel. Jde o optimální volbou, se slušnou silou, nejen ve městě, ale i mimo něj.

Kombinaci se standardně dodávaným automatem by však stálo zato doladit. Osmistupňový převodovka nefunguje vždy hladce, zvlášť při městském popojíždění lehce cuká. Ve vyšších rychlostech a konstantním tempu však už řadí bezchybně.

Spotřeba paliva se každopádně drží v mezích. Při městském popojíždění se dostane k 8 l/100 km, dálniční tempo znamená zhruba 7 l/100 km.

Jízdní vlastnosti: Prim hraje komfort

Naladění podvozku je pro tento typ auta příkladné. Nastavení sází spíše na komfort, což se podepisuje na náklonech karoserie při rychlejším průjezdu obloukem, což ale cílové klientele vadit nebude. Navíc Peugeot při průjezdu obloukem pořád působí dostatečně jistě. Plusem pak je, že zadní náprava tolik nebouchá, byť 18” kola občas logicky zaznamenáte, zvlášť na sérii nerovností.

Optimální je v rámci segmentu také odhlučnění. Na dálnici už sice lehký šum větru vanoucího kolem karoserie uslyšíte, stejně jako se při akceleraci ozve ryk tříválce, v rámci kategorie to ale není nic neobvyklého.

Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech 130: Technická data

VERZE1.2 PureTech 130
Rok2024
Obsah motoru (ccm)1199
Výkon (kW)96
Točivý moment (Nm)230
Převodovka8A
Maximální rychlost (km/h)203
Zrychlení z 0-100 km/h (s)9,4
Spotřeba paliva – kombinovaná dle WLTP (l/100 km)5,9
Emise CO2 – kombinované dle WLTP (g/km)133
Objem palivové nádrže44
Hmotnost provozní/užitečná (kg)1280/460

Peugeot 2008: Další recenze

Peugeot 2008 se dobře prodával už dosud, a tak věřím, že mu to vydrží i po faceliftu. Silné vlastnosti byly zachovány, navíc se podařilo vychytat některé chybky. Design je teď možná trochu konzervativnější, pořád ale líbivý, velký skok vpřed pak udělal infotainment. Plusem je i prostorná kabina nebo komfortní podvozek. Silnější e-2008 má pak už slušný dojezd, v českém prostředí ale pořád dává smysl jen té klientele, která může elektromobil nabíjet doma a kterou neodradí vyšší pořizovací cena.

Peugeot 2008 patří mezi nejžádanější městská SUV v Evropě a vlastně se není čemu divit. Vypadá skvěle, má prémiovou kabinu a zaujme i poskytovaným komfortem. Testovaný turbodiesel 1.5 BlueHDi není obvyklá volba, není ale zásadní důvod, proč ho nedoporučit. Benzinový tříválec ale nebude o tolik žíznivější, navíc je levnější.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *