KatalogVolkswagen

Volkswagen Taigo (2021-)

Volkswagen Taigo je malý stylový crossover, který na evropské trhy dorazil v roce 2021. Už o rok dříve se však začal prodávat v Jižní Americe, a to pod označením Volkswagen Nivus. Jde o první projekt jihoamerické divize Volkswagenu, který zamířil i na starý kontinent. Výrobu pro Evropu zajišťuje španělský závod Navarra v Pamploně, kde se vůz vyrábí po boku technicky spřízněného hatchbacku Polo. Předprodej modelu Taigo bude v ČR spuštěn začátkem září 2021 a první vozy převezmou zákazníci v lednu 2022.

Na Volkswagen emocionální design

Automobilka tvrdí, že Volkswagen Taigo již na první pohled zanechá skvělý dojem dynamickým a emocionálním designem. V kategorii malých městských SUV jde v Evropě o prvního zástupce stále populárnějšího typu SUV s dynamickou siluetou ve stylu vozů kupé. Design navazuje na aktuální stylistický směr značky. Světla jsou standardně diodová a může je doplnit LED lišta vedoucí přes masku. Propojení koncových světel zase evokuje příbuzný T-Cross. Silueta střechy s výraznými C sloupky pak byla navržena sice dynamicky, avšak tak, aby neomezovala prostor na zadních sedadlech. Za vznikem tvarů mimochodem stojí Marco Pavone, šéf designu exteriéru ve Volkswagenu.

Oproti Nivusu přitom nedošlo jen ke změně jména. Evropskému trhu se přizpůsobila nabídka motorů. Jsou tu i kvalitnější materiály v kabině a nebo jiná grafika světel.

Uvnitř je zase standardem digitální přístrojový štít, s úhlopříčkou osmi palců, který doplňuje 6,5″ dotyková obrazovka infotainmentu. Za příplatek je však možné pořídit 10,25″ přístrojový štít a osmipalcový, případně až 9,2″ displej multimediálního systému. Auto navíc slibuje bohatou a moderní výbavu. Nechybí tak mimo jiné prediktivní adaptivní tempomat, hudební systém Beats nebo dvouzónová automatická klimatizace s dotykovým ovládáním.

Základ T-Crossu

Technický základ poskytla platforma MQB ve verzi A0, která je primárně určená pro vozy segmentu B. Vedle soudobého Pola ji Taigo sdílí také s městským SUV T-Cross, oproti němuž má však o kousek delší rozvor (2.566 mm). Podobně jako on tak Taigo nabízí výhradně pohon předních kol, čtyřkolku tato verze architektury MQB neumožňuje.

S použitým základem souvisí také paleta motorů. Ta se omezuje výhradně na benzinové jednotky, a to konkrétně na tříválec 1.0 TSI ve verzích se 70 kW a 81 kW a čtyřválec 1.5 TSI se 110 kW.

Stylové SUV se v Jižní Americe prodává jako Nivus, pro Evropu však bylo přejmenováno. Jménem Taigo má navazovat na větší SUV značky, která rovněž užívají názvy s písmenem T na začátku. I proto se původně spekulovalo, že se Nivus bude v Evropě jmenovat třeba T-Sport. Takové pojmenování měl totiž Volkswagen registrované.

Volkswagen Taigo: Základní technická data

  • Délka x šířka x výška x rozvor: 4266 x 1757 x 1494 x 2566 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 438 litrů
  • Výroba: 2021- (Navarra, Španělsko)

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

3 komentáře: „Volkswagen Taigo (2021-)

  • Volkswagen Taigo je takový Golf v segmentu SUV kupé. Je to auto, které nemá žádných zásadních slabin, zároveň však v ničem konkurenci zásadně nepřekonává.

    Design je na poměry Volkswagenu odvážný, zvlášť v zadní části, v rámci trhu jde ale spíše o nenápadné, nicméně nadčasově vyhlížející auto, jak jsme od značky zvyklí.

    To samé platí také pro interiér, s účelně navrženou palubní deskou. Nechybí tu však ty nejmodernější prvky, digitální přístrojový štít nebo dotykové ovládání automatické klimatizace. To je tvarované, aby bylo lépe nahmatatelné během jízdy, pravdou ale je, že by klasická tlačítka byla během jízdy intuitivnější. Moderním trendem jsou i výhradně vstupy USB-C, pro kabely od starších smartphonů si tak musíte pořídit redukci. Zdobení má pak na starosti kontrastní dekor, který může být vyveden v barvě karoserie.

    Volant se pěkně drží, přední sedadla jsou náramně pohodlná, zároveň však pečlivě obepnou tělo. Výhled vzad je pak logicky kvůli koncepci omezený, kvůli nízkému zadnímu oknu. Místa je však dostatek i na zadních sedadlech, a to i nad hlavou. Objemný je také zavazadelník, jen škoda těch až příliš jednoduchých háčků na nákupní tašky.

    Jízdně má pak Taigo blízko běžným hatchbackům, vůbec byste nehádali jeho vyšší stavbu. Taigo je obratné, v zatáčkách mrštné, rychle měnící směr a při rychlém průjezdu obloukem se jeho karoserie prakticky nenaklání. Zároveň je však jeho podvozek dostatečně poddajný, 18″ kola jsou každopádně na rozbitých českých cestách už přece jen příliš velké, a tak ve městě si na nerovnostech občas bouchnou. Za určitých rychlostí pak slyšíte šum od střešních ližin.

    Zkoušený motor 1.0 TSI s 81 kW v kombinaci s DSG je pak pro Taigo optimální volbou. Sil má tento tříválec v takovém autě na rozdávání, odpich je slušný i ve vyšších rychlostech, motor navíc hezky graduje ještě kolem 4000 otáček. Automat pak ve většině případů řadí hladce, rozjezdy jsou ale mnohdy pomalejší, chvilku občas trvá, než se sepnou spojky. Spotřeba paliva je pak otázkou jízdního stylu. Při svižném tempu začíná rychle růst, na okreskách tak následně není těžké atakovat 10l hranici. Běžné tempo ale znamená 7l spotřebu, i nižší.

    Příchod Volkswagenu Taigo leckoho překvapil, jedná se už o třetí SUV značky podobné velikosti (vedle T-Rocu a T-Crossu), zájem o taková auta je ale dnes vysoký, a tak si Taigo své zákazníky určitě najde.

    Reagovat
  • Taigo je další, tuším, že třetí SUV od VW do města. Za mě se jedná o pohodlné auto pro průměrně náročné cestovatele. Interiér je koncipován jednodušším stylem, výplně dveří jsou z tvrdého plastu. Sedačky hodnotím jako pohodlné, vysoký posez umožňuje dobrou orientaci na pozemní komunikaci, vzadu je dostatek místa na nohy i pro větší pasažéry, rovněž kufr hodnotím jako dostatečně veliký. Na druhou stranu, při přímém slunci na volící páku automatu jsem zápasila s tím, zda mám zařazenou rychlost (nebylo čitelné podsvícení). Dále mi přišlo nedostatečně velké zadní okénko, ve zpětném zrcátku není příliš vidět dozadu. Při rychlosti 50 km/h a 120 km/h slyším šum v zadní části karoserie, zda to je ližinami či něčím jiným, nevím. Nakonec bych dále ještě pochválila motor 1.0 TSI, který má krásný zvuk, je hbitý. Obrazovka multimediálního systému je pěkná, veliká.

    Reagovat
  • Volkswagen Taigo 1.0 TSI R-Line 2022

    Plusy
    atraktívny dizajn
    praktický a dobre využiteľný kufor
    príjemný posed na zadných sedadlách
    výborné predné sedadlá
    intuitívny a hladko pracujúci infotainment
    bezdrôtový Apple CarPlay
    vyvážené jazdné vlastnosti
    výborné odhlučnenie motora

    Mínusy
    tvrdá lakťová opierka v zadných dverách
    lane assis sa aktivuje vždy po naštartovaní, aj keď bol predtým deaktivovaný

    Více na: https://dominiccars.sk/test-volkswagen-taigo-1-0-tsi-r-line/

    Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *