Fiat je další automobilkou, která oznámila, že do budoucna plánuje prodávat výhradně elektromobily. Oznámil to sám šéf značky Olivier François. Dnes přitom Fiat nabízí jediný osobní elektromobil, novou generaci modelu 500. Obecně se pak říká, že italská značka nástup elektromobility zaspala.
„Mezi lety 2025 a 2030 se naše produktová řada postupně stane výhradně elektrická. Bude to radikální krok pro Fiat,“ ohlásil Olivier François. Fiat tudíž podle všeho chce do konce desetiletí prodávat výhradně elektroauta třeba také v Jižní Americe, pro značku klíčovém trhu, který však zatím z hlediska elektromobility tak vyvinutý není.
Přechod k čistě elektrickému portfoliu má souviset s ještě větším důrazem Fiatu na auta do města. Právě jejich nabídkou se chce odlišit oproti jiným značkám koncernu Stellantis, jehož je dnes součástí. V něm hraje spolu s Citroënem roli dostupné mainstreamové značky.
Plány budou ještě upřesněny
Fiat nicméně zatím neupřesnil, jak bude další rozvoj jeho elektrické řady vypadat. Po 500e se počítá se sériovou verzí konceptu Centoventi z roku 2019, což by potenciálně mohla být nová generace Pandy. Elektrický pohon má dostat rovněž městské SUV, které má Fiat začít vyrábět v roce 2022 ve své polské továrně Tychy. Jestliže sériové Centoventi má podle všeho užít stejný základ jako 500, vyvinutý ještě Fiatem, u městského SUV se už počítá s architekturou původem od Skupiny PSA, s níž se Fiat Chrysler Automobiles letos spojil do koncernu Stellantis.
Italská automobilka si je nicméně vědoma stále nedostatečné sítě dobíjecích stanic, a tak bez bližších podrobností pracuje na přístupu k nabíječkám i lidem, pro něž je taková služba těžko dostupná. Typicky se má jednat o obyvatele měst.
Fiat je každopádně už několikátou značkou, která v posledních měsících oznámila, že hodlá prodávat už jen elektromobily. Velká část z nich přitom má mezní lhůtu právě v roce 2030. Právě do konce desetiletí chce už jen elektromobily vedle značky Fiat nabízet také třeba Volvo nebo Bentley. Evropská divize Fordu se pak do roku 2030 chce výhradně na elektrický pohon zaměřit u svých osobních vozů.