Jaký je nejlevnější plug-in hybrid u nás? Hledejte ho u Renaultu

Nabídka aut s plug-in hybridním pohonem se v uplynulých měsících výrazně rozšířila. Plug-in hybridy tak zamířily i do menších kategorií, mnohé pak už nejsou těmi sportovně laděnými variantami s vysokým výkonem, díky spolupráci spalovacího motoru a elektromotoru, ale hrají spíše na tu ekologickou notu. Díky tomu tak tyto tzv. hybridy do zásuvky najdeme i v cenově dostupnějších kategoriích. Jaký je však ten vůbec nejlevnější plug-in hybrid na českém trhu?

I na jaře 2022 jím je městské SUV Renault Captur, jehož plug-in hybridní varianta se spoléhá na netradiční kombinaci atmosférické benzinové šestnáctistovky s dvěma motory a unikátní multimódou převodovku, s elektronicky ovládanou zubovou spojkou, s dvěma stupni pro elektromotor a čtyřmi pro spalovací motor. S tímto ústrojím prodávaným jako E-Tech Plug-in Renault Captur vyjde na 725.000 korun.

Tohle jsou ty nejlevnější plug-in hybridy na českém trhu*:

Nejlevnější plug-in hybridy na českém trhu
ModelVerzeSpalovací motorCelkový výkon (kW)VýbavaZákladní cena (Kč)
Renault CapturE-Tech Plug-in1.6 SCe117Intens725.000
Renault MéganeE-Tech Plug-in1.6 SCe117Intens755.000
Renault Mégane GrandtourE-Tech Plug-in1.6 SCe117Intens785.000
Hyundai IoniqPHEV1.6 GDI104Smart799.990
Opel AstraPHEV1.6 Turbo133Edition799.990
Peugeot 308Hybrid1.6 PureTech133Active Pack800.000
Peugeot 308 SWHybrid1.6 PureTech133Active Pack820.000
SEAT Leone-Hybrid1.4 TSI150Xcellence859.900
Škoda OctaviaiV1.4 TSI150Ambition859.900
SEAT Leon STe-Hybrid1.4 TSI150Xcellence879.900
Škoda Octavia CombiiV1.4 TSI150Ambition899.900
Hyundai TucsonPHEV1.6 T-GDI 4×4195Comfort899.990
*K 8. dubnu 2022

Komu by pak městské SUV nevyhovovalo, může si ústrojí Capturu pořídit také pro kompaktní Renault Mégane. V případě pětidveřového hatchbacku přijde na 755.000 korun, kombík Mégane Grandtour je o 30.000 korun dražší.

Do hranice 800.000 korun se pak těsně vejdou ještě Hyundai Ioniq a Opel Astra. Německý hatch využívá benzinovou šestnáctistovku s elektromotorem o celkovém výkonu 133 kW. Součástí systému je pak osmistupňový automat. Naopak korejský model má v útrobách benzinovou šestnáctistovku, elektromotor a šestistupňovou dvouspojkovou převodovku o kombinovaném výkonu 104 kW.

Naopak nový Peugeot 308 s plug-in hybridním pohonem zdražil, aktuálně stojí rovných 800.000 korun. Kombík je pak o 20.000 Kč dražší. Provedení Hybrid má stejné pohonné ústrojí jako Peugeot 308.

DB

David Bureš je vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *