Nabídka aut s plug-in hybridním pohonem se v uplynulých měsících výrazně rozšířila. Plug-in hybridy tak zamířily i do menších kategorií, mnohé pak už nejsou těmi sportovně laděnými variantami s vysokým výkonem, díky spolupráci spalovacího motoru a elektromotoru, ale hrají spíše na tu ekologickou notu. Díky tomu tak tyto tzv. hybridy do zásuvky najdeme i v cenově dostupnějších kategoriích. Jaký je však ten vůbec nejlevnější plug-in hybrid na českém trhu?
I na jaře 2022 jím je městské SUV Renault Captur, jehož plug-in hybridní varianta se spoléhá na netradiční kombinaci atmosférické benzinové šestnáctistovky s dvěma motory a unikátní multimódou převodovku, s elektronicky ovládanou zubovou spojkou, s dvěma stupni pro elektromotor a čtyřmi pro spalovací motor. S tímto ústrojím prodávaným jako E-Tech Plug-in Renault Captur vyjde na 725.000 korun.
Tohle jsou ty nejlevnější plug-in hybridy na českém trhu*:
Nejlevnější plug-in hybridy na českém trhu | |||||
---|---|---|---|---|---|
Model | Verze | Spalovací motor | Celkový výkon (kW) | Výbava | Základní cena (Kč) |
Renault Captur | E-Tech Plug-in | 1.6 SCe | 117 | Intens | 725.000 |
Renault Mégane | E-Tech Plug-in | 1.6 SCe | 117 | Intens | 755.000 |
Renault Mégane Grandtour | E-Tech Plug-in | 1.6 SCe | 117 | Intens | 785.000 |
Hyundai Ioniq | PHEV | 1.6 GDI | 104 | Smart | 799.990 |
Opel Astra | PHEV | 1.6 Turbo | 133 | Edition | 799.990 |
Peugeot 308 | Hybrid | 1.6 PureTech | 133 | Active Pack | 800.000 |
Peugeot 308 SW | Hybrid | 1.6 PureTech | 133 | Active Pack | 820.000 |
SEAT Leon | e-Hybrid | 1.4 TSI | 150 | Xcellence | 859.900 |
Škoda Octavia | iV | 1.4 TSI | 150 | Ambition | 859.900 |
SEAT Leon ST | e-Hybrid | 1.4 TSI | 150 | Xcellence | 879.900 |
Škoda Octavia Combi | iV | 1.4 TSI | 150 | Ambition | 899.900 |
Hyundai Tucson | PHEV | 1.6 T-GDI 4×4 | 195 | Comfort | 899.990 |
Komu by pak městské SUV nevyhovovalo, může si ústrojí Capturu pořídit také pro kompaktní Renault Mégane. V případě pětidveřového hatchbacku přijde na 755.000 korun, kombík Mégane Grandtour je o 30.000 korun dražší.
Do hranice 800.000 korun se pak těsně vejdou ještě Hyundai Ioniq a Opel Astra. Německý hatch využívá benzinovou šestnáctistovku s elektromotorem o celkovém výkonu 133 kW. Součástí systému je pak osmistupňový automat. Naopak korejský model má v útrobách benzinovou šestnáctistovku, elektromotor a šestistupňovou dvouspojkovou převodovku o kombinovaném výkonu 104 kW.
Naopak nový Peugeot 308 s plug-in hybridním pohonem zdražil, aktuálně stojí rovných 800.000 korun. Kombík je pak o 20.000 Kč dražší. Provedení Hybrid má stejné pohonné ústrojí jako Peugeot 308.