Novinky

Nový Mercedes-Benz E (W214) dorazí v roce 2023. Už se poodhaluje

Mercedes-Benz v minulých měsících čile dále rozšiřovalo svoji nabídku elektromobilů. Postupně debutovala dvojice SUV s technikou již přizpůsobenou elektropohonu, středně velké EQE SUV a velké EQS SUV, navíc se počítá s elektrickou variantou offroadu třídy G (tzv. EQG). V přípravách jsou ale také konvenční modely se spalovacím motorem. Pro rok 2023 se rýsuje nový Mercedes-Benz třídy E, s interním označením W214. Automobilka už ho začíná odhalovat. Po interiéru už známe i jeho siluetu. K představení dojde 25. dubna 2023, prodej následně odstartuje letos v létě.

Rok 2023 přitom bude ve znamení rozsáhlých změn ve vyšší střední třídě. Nový Mercedes-Benz E (W214) není jedinou chystanou novinkou segmentu pro letošní rok. V roce 2023 dorazí rovněž nové BMW řady 5 (G60), Audi zase připravuje elektrické A6 e-tron.

To nový Mercedes-Benz E čistě elektrický derivát nenabídne. Stuttgartská automobilka razí strategii osobitých modelů s elektropohonem, ve vyšší střední třídě je tak zastoupena modelem EQE. Ten už má platformu přizpůsobenou elektrickému pohonu, od budoucí třídy E se odliší i svým designem.

Budoucí generace Mercedesu třídy E naopak využije styl navazující na již odhalené nové generace třídy C a třídy S. Očekávejme tudíž hladké linie, výraznou masku nebo vodorovně orientovaná koncová světla. Zachycené prototypy rovněž potvrzují použití výsuvných klik jako u S-Klasse, pro lepší aerodynamiku.

Zdroj: Youtube.com

Nejmodernější technika

Návaznost na třídu C a třídu S pak spatříme také v kabině, s jejím vertikálně orientovaným dotykovým displejem nejnovější generace infotainmentu MBUX. První zveřejněné fotografie kabiny dokazují, že E-Klasse převezme řešení z větší S-Klasse. I v tomto případě bude možné uvnitř mít až tři displeje – digitální přístrojový štít, středový displej infotainmentu a doplňkovou obrazovku před spolujezdcem.

Zajímavostí je vnitřní kamera, umožňující natáčení řidiče – pro účely videokonferencí, když auto zrovna stojí. Moderní infotainment pak umožní instalovat různé aplikace, k dispozici budou např. apliakce Angry Birds, TikTok, Vivaldi, Webex, Zoom či Zynk.

Samozřejmostí budou i nejmodernější jízdní asistenti, z velké části převzaté z třídy S, zřejmě včetně systému poloautomatické jízdy Drive Pilot. Podobně jako u vlajkové lodi by neměl chybět ani na přání dodávaný vzduchový podvozek či natáčení zadní nápravy.

Rozsáhlá elektrifikace

Obdobný styl a výbavu jako u Céčka a eSka zajistí použití shodné platformy, nejnovější generace architektury MRA2, pro velké modely s pohonem zadních kol a motory vpředu podélně. Ta z hlediska pohonných jednotek znamená rozsáhlou elektrifikaci. Nový Mercedes-Benz třídy W (W214) by tak měl být standardně mildhybridem, ať už na straně benzinových, tak dieselových motorů. Počítá se také s plug-in hybridy, které díky větším bateriím ujedou více v čistě elektrickém režimu.

Základem budou čtyřválcové jednotky, v nabídce zůstanou i šestiválce. Nejistá je však zatím použitá technika u vrcholných derivátů AMG. I v případě třídy E se totiž spekulovalo o nasazení připravovaného plug-in hybridního systému se čtyřválcem pod kapotou jako náhrada za dosavadní čtyřlitrový vidlicový osmiválec s dvěma turbodmychadly. Nakonec tomu ale bude jinak, vrcholem nabídky se stane šestiválcový plug-in hybrid.

Zákulisní zprávy naznačují, že budoucí Mercedes-AMG E 63 chystaný pro rok 2024 využije pohonné ústrojí o výkonu zhruba 515 kW. Jeho součástí bude nový třílitrový šestiválec se základem v motoru v AMG C 63, kombinovaný s elektromotorem u zadní nápravu, který bude čerpat energii z akumulátoru o kapacitě 4,8k Wh. Elektrická jednotka bude spjatá s dvoustupňovou převodovkou a elektronickým samosvorným diferenciálem. Samotný spalovací motor bude spárovaný s devítistupňovým automatem. Naopak slabší verze AMG E 53 použije jednodušší ústrojí s elektromotorem zakomponovaným do automatické převodovky.

Aktuální generace Mercedesu třídy E je dostupná hned ve čtyřech karosářských verzích (pěti, pokud zvlášť budeme počítat i zvýšené kombi E All-Terrain). To se ale v nadcházející generaci změní. Kupé a kabrio skončí, jejich roli totiž převezme model nově nazvaný Mercedes-Benz CLE. Naopak sedan a kombi (stejně jako All-Terrain) zůstanou zachovány.

(vydáno 1.2.2023 18:37, aktualizováno 7.4.2023 9:28)

David Bureš

David Bureš je zakladatel a vedoucí redakce serveru Česko-slovenský auto katalog. V minulosti dlouhá léta působil na největším automobilovém magazínu v Česku, v roce 2022 rozjel tento projekt ČSAKA.cz. Miluje vozy značky Lamborghini, na autě hledá kombinaci každodenní praktičnosti a zábavného charakteru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *