Luxusní automobily jsou snem leckoho z nás. Jenže ne každý si může model nějaké luxusní značky dovolit. I proto se mnozí zájemci o levné luxusní auto uchylují do autobazarů a hledají mezi ojetými vozy. Jenže luxusní auto lze levně koupit i jako nové. Nabídka luxusních značek se totiž v minulých letech značně rozšířila i směrem dolů, díky čemuž mnohá luxusní auta seženete do milionu. Která to jsou?
Začneme nejdříve tradiční luxusní (prémiovou) trojkou. V tomto případě je nejlevnější Audi, a to díky modelu A1, jejímž prostřednictvím jsou čtyři kruhy zastoupené v segmentu B. A1 v základu stojí 599.900 korun, musíte se nicméně smířit s litrovým tříválcem 25 TFSI (70 kW) pod kapotou a pětistupňovým manuálem.
Tříválec používá také BMW řady 1. To už ale mluvíme o kompaktním hatchbacku. V základní verzi 118i, což je 1,5litrový benzinový tříválec se 100 kW, přijde na 748.800 korun.
Z německé prémiové trojky zmiňme ještě Mercedes-Benz. Jeho nejlevnější model je aktuálně třída B, kompaktní MPV. S benzinovou třináctistovkou o výkonu 100 kW, kombinovanou s 10kW elektromotorem (jde o mild-hybrid) stojí 871.200 korun. Standardem je totiž vedle elektrifikovaného ústrojí také automatická převodovka, v podobě sedmistupňové dvouspojky.
Dostupnou volbou je také DS 3, malé městské SUV francouzského prémiového člena skupiny Stellantis. S benzinovým tříválcem 1.2 PureTech (74 kW) vyjde na 690.000 korun. Naopak takový Jaguar E-Pace začíná na více než 1,4 milionech korun. Jaguar ale zkrátka menší než toto kompaktní SUV ve své nabídce nemá.
Luxusní auta: Jaká lze koupit levně:
Model | Typ auta | Motor | Převodovka | Pohon | Základní cena (Kč) |
---|---|---|---|---|---|
Alfa Romeo Tonale | kompaktní SUV | 1.5 Turbo e-Hybrid (96 kW) | 7DS | přední | 912.000 |
Audi A1 Sportback | malý hatchback | 25 TFSI (70 kW) | 5M | přední | 599.900 |
BMW 1 | kompaktní hatchback | 118i (100 kW) | 6M | přední | 748.800 |
DS 3 | malé SUV | 1.2 PureTech (74 kW) | 6M | přední | 690.000 |
Jaguar E-Pace | kompaktní SUV | D165 (120 kW) | 9A | všechna kola | 1.462.602 |
Lexus UX | kompaktní SUV | 250h (112 kW) | eCVT | přední | 849.000 |
Mercedes-Benz B | kompaktní MPV | 180 (100 kW) | 7DS | přední | 871.200 |
Volvo XC40 | kompaktní SUV | T2 (95 kW) | 8A | přední | 924.000 |
Další dostupná prémiová auta
Rozdíly mezi jednotlivými značkami se v poslední době v některých ohledech smazaly, a tak i mnohé mainstreamové značky umějí nabídnout automobil, který těm luxusním má hodně blízko, ať už luxusně zpracovaným interiérem nebo bohatou výbavou. V tomto směru se tak rozhodně vyplatí se porozhlédnout třeba po lépe vybavených verzích těchto aut:
- Cupra Formentor – SEAT od roku 2018 doplňuje osamostatněná divize Cupra, která sází na sportovní a prémiový charakter, který právě nejlépe kombinuje crossover Formentor, dostupný i s ryze prémiovou technikou, v podobě benzinového pětiválce
- Kia Sportage – vozy korejské značky udělaly v posledních dvou desetiletích ohromný skok dopředu, mnohé jsou natolik vyspělé, že mají něco z prémiovek – třeba právě Sportage, se svým pohodlným podvozkem nebo luxusním interiérem
- Honda Civic – Hondě se někdy říká japonské BMW a právě aktuální Civic má mnichovským vozům v některých aspektech blízko – povedeným interiérem nebo jízdními vlastnostmi
- Mazda CX-60 – Mazda udělala krok k prémiovkám i vyspělou technikou, CX-60 totiž používá architekturu s pohonem zadní nápravy a když k tomu připočteme možnost šestiválcového motoru nebo povedený interiér a je jasné, že toto středně velké SUV má leccos z prémiovek
- Peugeot 308 – francouzský člen skupiny Stellantis cílí na horní hranici mainstreamu a právě 308 je toho nejlepším důkazem, luxusní interiér, bohatá výbava, vysoký komfort, to jsou prvky, díky kterým má tento kompakt blízko prémiovkám