SUV-kupé, neboli sportovně střižená SUV, zpropagovalo BMW, dnes jsou ale stále populárnější volbou i mezi mainstreamovými výrobci. Už delší dobu se mluví o tom, že jedno chystá také Peugeot. Nyní se tyto zprávy oficiálně potvrzují, nový Peugeot 408 byl potvrzen ještě pro rok 2022. Co dalšího o něm už víme?
Nebyly nalezeny žádné obrázky
Zatím pořád ne, protože si francouzská automobilka toto tajemství dobře uchovává. Poprvé se o tomto SUV-kupé začalo ve Francii mluvit už na začátku loňského roku, kdy server L’argus poprvé psal o sportovně střiženém crossoveru s technikou nejnovější generace modelu 308. Tehdy se o něm mluvilo jako o Peugeotu 4008, nakonec však bude využit název Peugeot 408.
Následně přípravy takového auta nepřímo přiznala i sama automobilka. V továrně v Mylhúzách totiž začala příprava na zahájení výroby blíže nespecifikovaného vozu s interním označením P54. Začalo se tu už s lakováním i montáží prvních předsériových aut, které předcházejí sériové výrobě. Ve Francii přitom měly jasno, právě P54 je interní označení pro chystané SUV-kupé. Model s interním označením P51 je totiž 308 hatchback, P52 odvozené kombi a P53 připravovaný sedan pro čínský trh.
Podle zákulisních zpráv půjde o automobil dlouhý zhruba 4,7 metru, díky čemuž by byl rozměrově asi o půl třídy výše než již prodávaný Renault Arkana. I tak by 4.568 mm model konkurenční automobilky patřil mezi hlavní rivaly novinky Peugeotu. Rozvor pak má být blízko Citroënu C5 X, což by znamenalo jeho délku zhruba 2,8 metru.
Design má přitom přímo navazovat na dnešní 308, s níž mají být hodně podobné čelní partie. To by znamenalo výraznou masku a vcelku agresivní vizáž, což potvrzuje i první zveřejněná upoutávka této kombinace SUV a fastbacku. Zadní část však už bude odlišná, se zvýšenou stavbou a siluetou SUV-kupé. Shodně koncipovaný má být také interiér. Samozřejmostí je každopádně použití nového loga Peugeotu.
Plug-in hybrid ano, elektro ne
S 308 pak bude logicky sdílena platforma EMP2 v nejnovější evoluci, přizpůsobené zástavbě plug-in hybridního pohonu. Ten by měl hrát v nabídce prim. Mluví se přitom už o možném nasazení nové generace plug-in hybridu s novou generací čtyřválce 1.6 PureTech z vývoje Opelu, stejně jako o tříválci 1.2 PureTech v mildhybridním provedení. Mildhybrid s novou dvouspojkovou převodovkou od Punch Powertrain se každopádně 408 možná dočká až později, na trh by mohla vstupovat ještě ve známé kombinaci neelektrifikovaného 1.2 PureTech s osmistupňovým automatem Aisin s hydrodynamickým měničem. O příchodu nového plug-in hybridu a mildhybridu se totiž dříve spekulovalo až v roce 2023. Naopak čistě elektrická verze je pro tuto chvíli vyloučena.
Peugeot již auto pečlivě zkouší. Prototypy během testování najezdily přes 1,1 milionu kilometrů, na různých typech povrchu. Vedle silnic jezdily i na šotolině nebo v extrémních teplotách, za mrazu i ve vedrech.
Pokud se všechny dosavadní zprávy potvrdí, začne se Peugeot 408 prodávat někdy na podzim 2022. K odhalení však dojde už na konci června 2022. Veřejnost by se pak s vozem mohla poprvé oficiálně seznámit na podzimním pařížském autosalonu. Ředitel českého zastoupení Peugeotu Marco Venturini se už dříve nechal slyšet, že značka právě pro Paříž chystá nějaké překvapení, což by měla být právě nová 408.
Výrobu pro Evropu zajistí závod v Mylhúzách, kde se již vyrábí i aktuální řada 308. Auto se pak bude vyrábět také lokálně, v Číně. Tam se bude prodávat jako Peugeot 408X. Název 408 tam totiž již nese kompaktní sedan.
(vydáno 31. května 2022 21:39, aktualizováno 15. června 2022 19:17)